actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 3rd October 2014, 15:22
j*smien.cavens j*smien.cavens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Retie
Posts: 111
14 jaar en een hoger IQ dan Einstein

Hij is amper 14 jaar oud, maar is nu al een van de intelligentste mensen ter wereld. Paulius Zabotkiene scoorde 162 op zijn IQ-test, meer dan Einstein, Stephen Hawking en Bill Gates.

Paulius uit Worcester werd door zijn ouders ingeschreven voor de test van Mensa, de vereniging voor mensen met een hoog IQ. Mama en papa Zabotkiene waren er immers vast van overtuigd dat hun zoon een genie is. En gelijk kregen ze: hij had een score van 162. Ter vergelijking: Stephen Hawking en Einstein scoorden 160. Het resultaat van Paulius is het beste dat een -18-jarige kan halen, en lokaliseert hem in de top 1 procent van Groot-Brittannië.

De jongen zelf kwam uit de lucht gevallen. "Ik was erg verbaasd dat ik zo'n goede score had, ik had het niet verwacht! Ik ben zo blij. Hopelijk kan ik later elektrisch ingenieur gaan studeren aan de universiteit van Cambridge."

Maar Paulius houdt niet alleen van wiskunde en wetenschappen. "Ik ben ook gek op muziek, films en computerspelletjes", klinkt het als een rasechte tiener.

Bron: De Redactie, 03/10/2014 http://www.demorgen.be/dm/nl/992/We...-Einstein.dhtml

Eigen mening:
Uit dit artikel wordt al meteen duidelijk dat Paulius vanaf nu nooit meer helemaal hetzelfde behandeld zal worden. Hij was zich van geen 'kwaad' bewust of hij staat al in elke krant. Uit het artikel blijkt echter dat hij nog steeds een gewone tiener is. Hij houdt van games, muziek en films. Zijn leven wat betreft schoolloopbaan zal er ook helemaal anders uit gaan zien. Hij zal verschillende jaren kunnen overslagen en zo bij oudere leerlingen in de klas zitten. Is dat allemaal wel goed voor zijn sociale ontwikkeling? Hij hoort namelijk om te gaan met leeftijdsgenoten.
Als leerkracht in wording zijnde komt het idee van differentiatie meteen tot mijn gedachte. Zou het niet beter zijn voor Paulius dat hij gewoon elk schooljaar doorloopt, maar dan volledig aangepast aan zijn niveau? Ik zelf zou dit een beter idee vinden, vooral voor zijn sociale ontwikkeling.

Laatst aangepast door j*smien.cavens : 3rd October 2014 om 15:28.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 4th October 2014, 09:25
J*roen.Bosmans J*roen.Bosmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Lommel
Posts: 165
Ik vind dat dit artikel behoorlijk weinig nieuwswaarde bevat en veel te veel sensatiegericht is. Volgens mij kan je het eerder boecht noemen. Wat er nu met de jongen gebeurt, kiezen de ouders volledig zelf. Ik ken ook iemand die al op jonge leeftijd als hoogbegaafd werd beschouwd, maar de ouders wensten dat hij gewoon op een normale manier werd opgevoed met de rest van de leerlingen.
__________________
Niet doorschuiven, maar aanpakken.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 5th October 2014, 12:07
s*ppe.cools s*ppe.cools is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Mol
Posts: 125
Ik denk dat er heel veel kinderen zijn wiens IQ in de buurt van Einstein komen, maar ik vind het nieuwsgehalte van dit artikel inderdaad laag. Ik kan me volledig aansluiten bij de mening van Jeroen. Voor de jongen is het belangrijk om de voetjes op de grond te houden en niet te gaan zweven, zoals getalenteerden vaker doen (bijvoorbeeld: Zakkaria Bakkali: voetballer van PSV Eindhoven, vorig jaar bestempeld als groot talent, door hoogheidswaanzin niet kunnen doorbreken).

De jongen moet zijn brein goed onderhouden, misschien kan hij later nog goed van pas komen met zijn 'uitvindingen'.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:36.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.