actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 23rd December 2008, 14:07
Hanne Vennekens Hanne Vennekens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Geel
Posts: 140
Half miljard reizigers voor De Lijn

Half miljard reizigers voor De Lijn

GENT - De Vlaamse openbaarvervoermaatschappij De Lijn heeft dinsdagochtend in Gent haar 500 miljoenste reiziger van dit jaar in de bloemetjes gezet. Daarmee is 2008 het beste jaar voor De Lijn ooit, zo meldt De Lijn dinsdag.

De gelukkige was Marleen Sijmons uit Wondelgem, die om 10.30 uur aan de Gentse Korenmarkt afstapte van lijn 3. Sijmons kreeg een levenslang abonnement voor haarzelf, een jaarabonnement voor haar gezin en een vouwfiets. Van de stad Gent zelf kreeg ze nog een VIP-behandeling voor de Gentse Feesten in 2009 en een pakket Gentse specialiteiten.

De Lijn rondt voor het eerst sinds het ontstaan in 1991 de kaap van 500 miljoen reizigers op een jaar tijd. De maatschappij verwacht in heel 2008 506 miljoen reizigers te hebben vervoerd, of 1,4 miljoen per dag. Daarmee is het aantal mensen dat zich met De Lijn verplaatst in acht jaar tijd verdubbeld.

Vlaams-Brabant was dit jaar voor de vierde keer op rij de grootste procentuele stijger met een toename van 7 procent, of 6 miljoen reizigers extra. Antwerpen is met 192 miljoen reizigers goed voor het grootste aantal gebruikers van De Lijn. Oost-Vlaanderen zal over de 100 miljoen reizigers gaan.

Saskia Schatteman, directeur marketing en communicatie van De Lijn: 'Het grote kantelpunt is er gekomen in 2000, toen Steve Stevaert - toenmalig minister van Mobiliteit - stelde dat iedereen recht heeft op openbaar vervoer en een halte op wandelafstand van zijn woning. Vandaag is dat het geval voor negen op de tien gezinnen in Vlaanderen.'

In 2009 wil De Lijn werken aan een verbetering van de communicatie en de informatie, en wil de vervoermaatschappij zorgen voor meer capaciteit.

bron : www.standaard.be : http://www.standaard.be/Artikel/Det...049&kanaalid=18
23.12.2008
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 23rd December 2008, 15:53
BjornBlommé BjornBlommé is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: balen
Posts: 55
mooi initiatief...

Maar weet je wat nog mooier zou zijn? Om de dure prijzen een beetje naar beneden te trekken. Je bent als lijngebruiker al verplicht om een lijnkaart te kopen. Anders betaal je jezelf blauw. Ik betaalde vorig jaar met een lijnkaart 1.5€ van Vorselaar naar Herentals. Zonder lijnkaart betaalde ik 2.5€. Ik vind 1.5€ ook nog veel te veel. In onze goede oude tijd betaalde we 25Bef. voor een ritje. Zelfs de NMBS gaat zijn prijzen voor een Go-pass omhoog trekken. Geloof het of niet meer deze gaan van 46€ naar 50€. De benzineprijzen gaan omlaag en de lijnkaarten enz gaan omhoog. Ironisch vindt je niet? Vorig jaar kostte een lijnkaart 10€, nu al 12€ (4 ritjes heen en terug) . ik ben eens benieuwd hoever we het laten gaan vooraleer we er iets aan gaan doen...
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 23rd December 2008, 19:39
MinkeVanHoof's Avatar
MinkeVanHoof MinkeVanHoof is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Zandhoven
Posts: 281
Toen ik dit op het nieuws zag dacht ik direct: waarom die persoon?
Hoe kunnen ze nu weten dat zij die zoveelste reiziger was? Dat kunnen ze gewoon niet. Ze stonden aan een bepaalde halte gewoon te wachten op iemand die afstapte.
Ik had toch ook wel liever iets gezien waar meerdere mensen iets aan hebben. Het is tenslotte niet enkel die persoon die voor die 500 miljoen reizigers heeft gezorgd.
Goedkopere abonnementen! Ik heb mijn abonnement doorheen de jaren duurder en duurder zien worden. Neem het openbaar vervoer zeggen ze dan...
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 24th December 2008, 13:17
Frederik Bogaerts Frederik Bogaerts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2008
Locatie: Geel
Posts: 45
Citaat:
Orgineel gepost door MinkeVanHoof
Toen ik dit op het nieuws zag dacht ik direct: waarom die persoon?


Ze moesten waarschijnlijk gewoon iemand hebben om in de kijker te vallen. Zo krijgen ze nog eens gratis publicatie op het nieuws en krijgen ze vast en zeker meer klanten.

Ze hebben heel strategisch maar 1 persoon uitgekozen.
Inderdaad, ze hadden beter iets gedaan voor alle lijnreizigers, maar als ze voor alle lijnreizigers iets moesten bedenken hadden ze zich hieraan blauw betaald.

Wees blij voor die ene persoon die het geluk heeft gehad. Ze kunnen ook gewoon niets doen en het niet vermelden dat ze hun zoveelste klant hebben gekregen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:10.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.