actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 30th November 2013, 23:21
j*na.toelen j*na.toelen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Balen
Posts: 86
Kloof tussen Groot-Brittannië en rest van Europa blijft

Kloof tussen Groot-Brittannië en rest van Europa blijft

Een enquête in Frankrijk, Duitsland, Polen en het Verenigd Koninkrijk toont aan dat er nog altijd een grote de kloof is tussen het VK en de andere landen. Dat meldt The Guardian. De Britten moeten niet van de EU weten en omgekeerd.

Uit een rondvraag bij meer dan 5.000 stemgerechtigden in het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Frankrijk en Polen blijkt dat de Britten duidelijk het meest afwijzend staan tegenover de Europese Unie. De andere landen zijn dan weer niet te vinden voor het Britse lidmaatschap van de EU.

Tegelijk maken de resultaten ook duidelijk dat er niet echt een meerderheid lijkt te zijn voor uitzonderingsmaatregelen voor de Britten binnen de Unie. En zo’n aangepast lidmaatschap is net waar de Britse premier David Cameron op hoopt om zijn landgenoten te overtuigen zich toch maar acthter de EU te scharen.

Amper een kwart van de Britten vindt de EU een goede zaak, tegenover meer dan 40 procent die het een ronduit slechte zaak noemt. In Polen (13 tegen 62 procent), Duitsland (55 tegen 17 procent) en Frankrijk (34 tegen 36 procent) liggen die verhoudingen duidelijk anders.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20131130_00865070

Mening: Eigenlijk vind ik dit spijtig om te horen. Groot-Brittannië is een land dat misschien geen buurland van ons is, en zo er misschien niet helemaal bij hoort. Toch vind ik dat Groot-Brittannië echt wel bij de EU hoort te zijn en te blijven. Misschien moeten we dan maar wat meer infiltreren in Groot-Brittannië, maar ook andersom is dit nodig. Zo leren we elkaar misschien wat meer waarderen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 2nd December 2013, 10:57
willem.van.huffel willem.van.huffel is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Hoogstraten
Posts: 73
Eerst zou ik een opmerking willen geven op het term gebruik in dit artikel in verband met 'Groot-Brittannië' en 'Verenigd Koninkrijk'. Dit zijn namelijk 2 verschillende zaken. Groot-Brittannië is het hele eiland met Engeland, Wales en Schotland. Verenigd Koninkrijk is het hele eiland, met het noordelijk deel van Ierland + de kleinere eilanden zoals de Shetland eilanden. Ik vind het toch belangrijk dat een krant het verschil zou moeten kennen in de termen.

Zoals gewoonlijk zijn de Britten niet EU-gezind. Ik vraag me dan af waarom ze in de eerste plaats hebben meegedaan. Als ze er zo op tegen zijn, waarom dan gewoon niet uit de EU stappen? Natuurlijk zou het beter zijn als iedereen gewoon mee ging in de EU, maar als je enkel in de EU gaat om dan vervolgens alleen maar te klagen over alles en nog wat. Waarom dan meedoen in de eerste plaats?

De resultaten van de enquête kan ik ook wel in twijfel trekken ergens. Ze spreken van de hele EU, terwijl ze enkel Frankrijk, Duitsland, Polen en het Verenigd Koninkrijk hebben ondervraagd. Bij mijn weten zijn er meer landen in de EU dan deze vier.
__________________
It is amazing just how deep the principle of war is rooted in human nature. My archives contain war stories that are thousands of years old. Although the strategies have evolved, the motives seem to remain the same. Greed, envy, power and possessions always play a central role ...
(anno 2070 producers, E.V.E.)
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:22.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.