actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 23rd November 2011, 16:50
Indy.Van.Noten Indy.Van.Noten is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Zandhoven
Posts: 35
Is dit de toekomst? Emails en sms'jes rechtstreeks op je oog

Is dit de toekomst? Emails en sms'jes rechtstreeks op je oog

Schermen zijn zó twintigste eeuw. Een internationaal team van wetenschappers is momenteel druk aan het werk aan de volgende stap in de digitale projectietechnologie: een contactlens die emails, sms'jes en allerhande andere info meteen op het retina projecteert. Say what?
De wetenschappers zijn er nog lang niet, hoewel onlangs wel een belangrijke stap gemaakt werd. Een primitief prototype werd getest op konijnen en bleek veilig te zijn. Het prototype bestond uit een lens met een LED-lampje en een ronde antenne.

Omdat het menselijke oog normaal gezien niet kan focussen op iets wat heel dichtbij is, hebben de wetenschappers ook een tweede lens gemaakt om het licht van de LED-lamp te kunnen focussen.

De lens zal slechts 1 pixel kunnen tonen en omdat ze gemaakt wordt van harde plastic zal de luchttoevoer naar het oog worden verhinderd. Daarom kan de lens momenteel maar enkele minuten aangedaan worden. Maar wetenschappers zijn ervan overtuigd dat ze die nadelen kunnen wegwerken. Wie weet doen we het binnen enkele tientallen jaren allemaal zoals The Terminator! (hlnsydney/adb)


23/11/11 00u28
bron: www.hln.be

eigen mening:
Persoonlijk vind ik dit toch wel iets te ver gaan. Waarom zouden we het moeten kunnen projecteren op onze lens? Misschien is het voor enkele zakenlui wel een handig hebbedingetje zodat zij geen tijd moeten verspillen aan hun computer. Maar voor ons, in het dagelijkse leven, lijkt het me toch een brug te ver. Een laptop lijkt me een handig ding, je kan er alles op controleren, typen enzovoort. Maar een lens? Hoe ga je dan kunnen reageren op je mails? Op internet kunnen surfen,…? Ik stel me hier erg veel vragen bij.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 25th November 2011, 00:50
Jaan Vervoort Jaan Vervoort is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Broechem
Posts: 90
Nu ben ik toch ook wel verrast. Maar zoals men ziet de techniek evolueerd er weer op los. Net zoals Indy denk ik wel dat dit zo'n hebbedingetje is voor zakenlui de rijke dan toch, want voor de gewone mens zal dit onbetaalbaar zijn waarschijnlijk. Ik vind het wel knap dat ze met zo'n projecten bezig zijn, want maak zo maar iets niet zo gemakkelijk denk ik.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:17.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.