actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 30th May 2018, 20:34
Nathalie H*ybrighs Nathalie H*ybrighs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2017
Locatie: Ham
Posts: 38
EU wil financiering Erasmusstudenten verdubbelen in strijd tegen euroscepticisme

EU wil financiering Erasmusstudenten verdubbelen in strijd tegen euroscepticisme
De Europese Commissie lanceerde vandaag het voorstel om de financiering voor het Erasmusprogramma, dat studenten de kans geeft om in het buitenland te gaan studeren, te verdubbelen. De EU wil daarmee het Europese identiteitsgevoel bij jongeren aanwakkeren.

Met het voorstel hoopt de EU het toenemende nationalisme en euroscepticisme dat onder andere aan de basis ligt van de brexit en de politieke onrust in Italië de kop in te drukken.
“De versterking van de Europese identiteit en de participatie van jonge mensen aan democratische processen is van essentieel belang voor de toekomst van de Unie”, schrijft de Commissie in haar voorstel om het budget te verhogen tot 30 miljard euro voor de periode 2021-2027. Dat is een verdubbeling van de 14,7 miljard euro die werd uitgetrokken voor de huidige zeven jaar durende periode.
“Elke euro die we investeren in Erasmus is een investering in onze toekomst”, zegt Jyrki Katainen, vice-president van de Commissie. “Het is de essentie van een Europa zonder grenzen.”
Het voorstel, dat nu door de lidstaten moet goedgekeurd worden, zal het aantal deelnemers aan het Erasmusprogramma verdrievoudigen tot twaalf miljoen studenten gedurende de komende zeven jaar. Bovendien wordt het programma uitgebreid naar jeugdwerkers, middelbare schoolstudenten, stagiaires en sportcoaches.

Bron : Het Laatste Nieuws, 30 mei 2018
https://www.hln.be/nieuws/buitenlan...cisme~abd34ffd/

Mening : Ik vind dit zeker een goede investering in de toekomst van de jongeren. Ik ben pas naar de sessie geweest van studenten van het derde jaar die naar het buitenland zijn geweest en ik was daar aangenaam door verrast. Deze studenten gingen wel meestal buiten Europa studeren of lesgeven maar ik ben zeker ook voorstander om binnen de EU te blijven. Ook de uitbreiding van dit programma naar jeugdwerkers, middelbare schoolstudenten,... is volgens mij alleen maar een goede stap richting een verenigd Europa.

Laatst aangepast door Nathalie H*ybrighs : 30th May 2018 om 20:39.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:52.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.