actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 29th October 2012, 12:53
J*ns Smolders J*ns Smolders is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Herentals
Posts: 29
Zo goed als alle vluchten vanop Brussels Airport naar VS geannuleerd

De vluchten van Brussels Airlines, Delta Airlines, American Airlines en United Airlines naar New York JFK zijn geannuleerd. United Airlines en Jetairways vliegen dan weer niet naar New York Newark. US Airways annuleerde zijn vlucht naar Philadelphia. United Airlines annuleerde zijn vlucht naar Washington.

De vlucht naar Chicago vertrekt wel. Ook alle rechtstreekse terugkerende vluchten vanuit de VS naar Brussels Airport gaan gewoon door.

Ook de eerste vluchten van dinsdag naar de twee luchthavens in New York zijn al afgelast.

Vanuit Brussel zijn er ongeveer 2000 reizigers getroffen door de aflastingen.

Van der Cruysse waarschuwt ook dat heel wat luchtvaartmaatschappijen onrechtstreeks van en naar de VS vliegen. Zowat 1000 reizigers zien op die manier hun reis de mist ingaan. Er wordt iedereen aangeraden goed de informatie na te kijken van de luchthavens waarlangs ze moeten reizen

Bron: De Standaard 29 oktober
http://www.standaard.be/artikel/det...121028_00350761

Eigen mening: De vluchten zijn geannuleerd omwille van de orkaan Sandy, die ondertussen al vele doden heeft veroorzaakt en een van de grootste orkanen ooit is.
Ik steun deze actie volledig, alles wat je kan doen om het de mensen zo veilig mogelijk te maken vind ik goed.
En dit is zeker het geval bij deze actie, die je niet naar de VS laat vliegen om je leven te riskeren.
Ik vind dit de eerste stap die gezet is om het ons zo veilig mogelijk te maken. En dit is zeer goed
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 29th October 2012, 14:24
G*mini.Deckers G*mini.Deckers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Westerlo
Posts: 20
Obama kondigt noodtoestand af in Washington

De Amerikaanse president Barack Obama heeft de noodtoestand afgekondigd in Washington DC. Aanleiding: de naderende orkaan Sandy, die vanmorgen verwacht wordt op het schiereiland Delmarva. Op Brussels Airport zijn intussen zo goed als alle rechtstreekse vluchten richting oostkust van de Verenigde Staten geannuleerd.

Eerder werd ook al in New York en de staten Maryland en Massachussetts de noodtoestand afgekondigd. In New York beval burgemeester Michael Bloomberg de evacuatie van 375.000 inwoners. Op Wall Street is de beurs gesloten en ook het Grand Central Station werd gisteravond geëvacueerd (zie foto). Het metro- en treinverkeer ligt stil.

Niet alleen de Big Apple, maar ook verschillende staten en steden langs de Amerikaanse oostkust bereiden zich voor op de komst van Sandy, die op de Caraïben meer dan 60 doden heeft gemaakt.

Volgens de weerkundige berekeningen zou Sandy vanmorgen aan wal gaan op het schiereiland Delmarva, een samentrekking van Delaware, Maryland en Virginia, de drie staten waaruit het schiereiland bestaat.

Op Brussels Airport zijn alle vluchten van Brussels, British, Delta, United en American Airlines richting New York en Washington geschrapt. Voor vandaag gaat het om acht vluchten. United Airlines en Jetairways vliegen niet naar New York Newark. US Airways annuleerde ook zijn vlucht naar Philadelphia en United Airlines deed hetzelfde voor Washington. De vlucht naar Chicago vertrekt wel. Ook alle terugkerende vluchten uit de VS gaan gewoon door. Omdat heel wat luchtvaartmaatschappijen onrechtstreeks van en naar de VS vliegen, raadt Brussels Airport reizigers aan om goed de informatie na te kijken van transitluchthavens.

Door het noodweer zijn in de VS zelf duizenden vluchten geannuleerd. Voor de drie luchthavens van New York alleen al zou het om bijna 7.500 vluchten gaan. Verwacht wordt dat het luchtverkeer zeker twee dagen lam zal liggen. Doordat de doortocht van Sandy de vraag doet afnemen zijn de olieprijzen overigens wel gezakt.

Bron: http://www.deredactie.be/cm/vrtnieu...121029_VS_Sandy 29/11/12

Eigen mening: Ik vind het zeer goed dat Brussels Airport zo snel al voorzorgsmaatregelen neemt door het schrappen van al de vluchten naar de VS. Naar mijn mening zouden sommigen mensen zich er niet van bewust zijn van de orkaan en zo toch op het vliegtuig stappen, of sensatiezoekers zouden hun leven kunnen riskeren omdat ze toch de orkaan willen bezichtigen. De VS heeft al veel ervaring met orkanen en daarom vind ik dat ze goed voorbereid zouden moeten zijn. Ik neem daarom aan, en ik hoop ook dat de evacuatie snel en zonder problemen zal verlopen om doden of gewonden te voorkomen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:06.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.