actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Wetenschap
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 17th April 2009, 13:18
Gitte Leenaerts Gitte Leenaerts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Loenhout
Posts: 112
Racisme is relatief

Racisme is relatief

Onderzoek toont aan dat racisme weliswaar diepgeworteld zit, maar dat er ook een oplossing bestaat. Mensen die samenwerken met mensen van een ander ras tonen zich minder racistisch.


Het ergste wat men kan doen met mensen die niet echt dikke vrienden zijn, is ze van elkaar scheiden. Ze krijgen dan rustig de gelegenheid om hun wantrouwen uit te laten monden in paranoďa.

Omgekeerd kan toenadering verzoenen. Dit principe werd onderbouwd met gegevens over racisme, schrijft het medisch weekblad De Huisarts
15/04 GVA- Wetenschap$

Eigen mening:
Racisme kan ver gaan en dat wil ook dit artikel nog maar eens duidelijk maken. Grenzen moeten we stellen en iedereen heeft een eigen mening. Het probleem is dat vaak mensen hun eigen mening iets té extreem gaan maken en dan kan dat wel eens leiden tot hevige botsingen en veralgemeningen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 20th April 2009, 19:19
elienvanlimbergen elienvanlimbergen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: balen/vorselaar
Posts: 180
Daar zit inderdaad best iets in...Het is soms wel zo dat je op je eerste oordeel moet terugkomen als je mensen beter leert kennen.
Maar die eerste indrukken veranderen die maken dat je iemand in een bepaald hokje stopt is denk ik toch geen sinecure.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 20th April 2009, 20:56
Jolien Willems Jolien Willems is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: herentals
Posts: 147
Ik denk ook dat heel wat mensen veralgemenen en geen rekening houden met de fouten die wij Belgen ook maken.
Wanneer er zo bijvoorbeeld iets gebeurd is zegt men al te vaak: " Het zal wel weer een Turk zijn."

Maar we denken er niet meer aan wat vele Belgen ook fout hebben gedaan, denk maar aan Dutroux.

Verder denk ik ook wel dat wanneer je moet samenwerken met vreemden, dat je sneller kan openstaan voor hen. Of dit geldt dan toch wanneer je een positieve ervaring meemaakt met hen. Wanneer deze tegenslaat kan het misschien ook net erger worden.

Ik vind zelf dat er iets moet gedaan worden aan racisten, iedereen verdient toch een kans?!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:07.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.