actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > NASLAG > Focus op... > U.S.A.
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th October 2014, 13:31
Senne.V*nRompuy Senne.V*nRompuy is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Westerlo
Posts: 89
Onschuldige Amerikaanse (59) na 17 jaar opnieuw vrij

Onschuldige Amerikaanse (59) na 17 jaar opnieuw vrij

Een Amerikaanse vrouw die in 1998 op valse gronden werd veroordeeld tot levenslang voor de moord op een dakloze, is gisteren vrijgekomen. De rechter spreekt van een juridische dwaling. De 59-jarige Susan Mellen werd buiten de rechtszaal opgewacht door haar drie kinderen, aldus de Los Angeles Times.

Mellen was veroordeeld op basis van verklaringen van een inmiddels overleden vrouw die bekend stond als een pathologische leugenaar. Zij voerde de politie met valse tips over de moord uit 1997, die uiteindelijk leidden tot de arrestatie van Mellen. "Ik vergeef mijn vijanden altijd", zei de gelovige Mellen na haar vrijspraak. Ze heeft 17 jaar vastgezeten.

De rechtszaak van Mellen werd vorig jaar nieuw leven ingeblazen door de non-profitorganisatie Innocence Matters. De getuigende vrouw stond toen al bekend als een dubieus figuur. Na de veroordeling van Mellen verhuisde de vrouw naar de staat Washington, waar ze meer dan 2.000 keer betrokken raakte bij politiemeldingen en -zaken.

De openbaar aanklager in Washington heeft naar aanleiding van haar verleden in 2002 al een document opgesteld waarin staat hoe vaak ze de wet heeft overtreden en in hoeveel gevallen haar getuigenverklaringen ongeloofwaardig waren. Bij elke nieuwe zaak waarbij ze betrokken was werd het document uit de la gehaald. De vrouw overleed in 2006.

Bron: De Morgen, zaterdag 11/10/2014
http://www.demorgen.be/buitenland/o...-vrij-a2083501/

Eigen mening:
Ik vind het heel jammer dat deze persoon zolang in de gevangenis heeft moeten zitten terwijl ze eigenlijk niets gedaan heeft. Dit is ook niet de eerste keer dat zoiets gebeurd, en er zijn mensen die nog veel langer onschuldig hebben vastgezeten. Als er niet genoeg bewijs is om iemand op te sluiten vind ik persoonlijk dat ze deze persoon dan ook niet moeten opsluiten. Ze mogen deze persoon dan wel huisarrest geven tot wanneer ze voldoende bewijzen hebben maar hier zie je weeral dat er vaak te snel belangrijke beslissingen worden genomen waardoor mensen een heel groot deel van hun leven onschuldig moeten spenderen in de gevangenis.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:10.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.