actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Pro of Contra?
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Bekijk Resultaten Peiling: Gefilmde inbraakpoging op het Internet?
Ja, privacywetgeving aanpassen! 1 20.00%
Nee, privacywetgeving blijft van toepassing! 4 80.00%
Stemmers: 5. U mag niet stemmen in deze peiling

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 6th April 2010, 17:23
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Question Dewinter plaatst bewakingsbeelden inbraak online

Dewinter plaatst bewakingsbeelden inbraak online


Vlaams Belang-kopstuk Filip Dewinter heeft vandaag bewakingsbeelden van een poging tot inbraak, waar de inbreker duidelijk zichtbaar is, op zijn website geplaatst. ‘Iedereen moet deze beelden kunnen bekijken zodat de dader snel herkend en gearresteerd kan worden’, schrijft Dewinter. Volgens de privacycommissie, die een onderzoek instelt, mag hij deze beelden niet online plaatsen.



De bewakingsbeelden komen van het Vlaams Belangsecretariaat in de Turnhoutsebaan in Deurne. Op de beelden is te zien hoe iemand probeert in te breken in een reisbureau naast het secretariaat in de nacht van 11 op 12 maart. De jongeman probeert de camera ook stuk te slaan met een koevoet. Hij raakte uiteindelijk niet binnen, maar rond dezelfde tijd werd wel ingebroken in een geparkeerde wagen in de buurt. Dewinter heeft de beelden op zijn persoonlijke website en op criminaliteit.org gezet.

Volgens de privacycommissie mogen de beelden niet openbaar gemaakt worden. 'De verantwoordelijke van de beelden heeft namelijk een discretieplicht. In uitzonderlijke gevallen kunnen de beelden overgedragen worden aan de politie die dan kan beslissen of ze de beelden openbaar maakt', zegt Xavier Bastiaensen van de privacycommissie. Hij verwijst naar de camerawet van 2007 die het openbaar maken van bewakingsbeelden duidelijk verbiedt.

'De privacycommissie zal dit incident verder onderzoeken en beslissen of er een klacht komt', aldus Bastiaensen. Maar Dewinter geniet als parlementslid van parlementaire onschendbaarheid.

Met het plaatsen van het filmpje wil Dewinter het debat openen over het publiek maken van dergelijke beelden via internet. ‘In het buitenland werken de overheid en het parket samen met een aantal websites om de daders van een aantal misdrijven te identificeren. In Nederland gebeurt dat via de websites www.boevenvangen.nl en www.opsporingverzocht.nl’, stelt Dewinter. ‘In onze gedigitaliseerde samenleving, waarbij het gebruik van veiligheidscamera's alsmaar uitbreidt, moet de overheid hiervan maximaal gebruik maken om de criminelen op te sporen en te identificeren.’

http://www.youtube.com/watch?v=pyQX...player_embedded


Blog HLN, 06-04-2010
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 7th April 2010, 12:08
Eva Thijs Eva Thijs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Gierle
Posts: 423
Dewinter plaatst bewakingsbeelden inbraak online

inbreken is verboden in camerabewaking kan helpen om de dieven op te sporen. Maar er is een wet die verbied om beelden van bewakingscamera's openbaar te maken. Als parlementslid zou Filip Dewinter toch beter moeten weten en deze beelden niet op internet zetten. Natuurlijk zijn er voordelen aan verbonden, de dief kan door verschillende mensen herkent worden en zo kan de politie hem waarschijnlijk sneller op het spoor komen. Maar de wet is de wet, wat niet mag moet je niet doen.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 7th April 2010, 12:43
Jonathan Smets's Avatar
Jonathan Smets Jonathan Smets is offline
Jonathan Smets
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Noorderwijk
Posts: 139
Stuur een bericht via MSN naar Jonathan Smets
Die mannen van het Vlaams Belang kunnen nu toch echt niets anders doen dan provoceren hé, net zoals onze karate kid Jean Marie. Sukkelaars zijn het!
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 9th April 2010, 22:46
daphne.nauwelaerts daphne.nauwelaerts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Noorderwijk
Posts: 99
Mediag*il

"Leiders die de wetten van hun volk niet respecteren, zijn het niet waard leiders te zijn, het zijn dictators die vinden dat hun wil de wet is."
(Dit heb ik eens ergens gelezen en het is best wel passend.)

En hij durft toch nogal die Dewinter en dat allemaal omdat hij in de media wil komen.
Ik vind dat hij zich als politici ook heeft te houden aan de wet.
Hiermee wil ik niet zeggen dat ik akkoord ga met alle bizarre wetten in ons land.
Als het om criminaliteit gaat zijn bepaalde privacywetten volgens mij ook niet gepast.
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 16th April 2010, 00:05
Thomas.Wynants Thomas.Wynants is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2009
Locatie: Retie
Posts: 57
Vlaams Belang is een partij van populisten. Dus ik versta Dhr. Dewinter wat hij doet maar daar hou ik het ook bij. Een geluk voor Vlaanderen dat er velen zijn, die deze partij en hun provocaties, meer dan beu zijn!
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 17th April 2010, 10:02
Charlot Michiels Charlot Michiels is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Dec 2008
Locatie: Westerlo
Posts: 104
Ik begrijp dat Dewinter het debat rond het gebruik van veiligheidscamera’s wil opnenen. Ik vind het inderdaad een goed discussiepunt, er zijn namelijk heel wat voor en nadelen aan het gebruik van dergelijke beelden, maar waarom moet dit door hem altijd op een provocerende manier aangebracht worden. Dewinter heeft weinig respect voor andere mensen en dringt zijn mening op bij het publiek.

Zo eiste Dewinter op 11 februari 2010 nog dat een vrouw met hoofddoek uit respect voor het parlement haar hoofddoek zou uitdoen of de publiekstribune zou verlaten. (zie: http://www.youtube.com/watch?v=IZDDbGUSgXM ) Parlementsvoorzitter Jan Peumans liet het gelukkig niet zover komen. Goddank zijn er mensen al Peumans die de uitspattingen van Dewinter onder controle houden en hem waar nodig de mond snoeren. Als alle politici op dezelfde manier als Dewinter politiek zouden voeren zou het parlement al snel een beestenboel worden waarbij de dagelijkse bezigheid provocatie zou zijn. Van politiek is er dan geen sprake meer.
Met citaat antwoorden
  #7  
Oud 23rd April 2010, 12:10
jasper.meeussen jasper.meeussen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Massenhoven
Posts: 56
Ik ben hier tegen. Volgens mij verhoogt dit helemaal niet het veiligheidsgevoel van de mensen. Mensen zullen op zoek gaan naar de daders en daarbij heel wat valse beschuldigingen doen omdat ze denken de dader te herkennen (want dat is toch de bedoeling neem ik aan?) Sommige mensen zullen ook het heft in eigen handen nemen en dat is al helemaal geen goed idee. Nee, bezorg deze bewakingsbeelden aan de politie en laat hen hun werk doen. Je bereikt volgens mij zelfs een groter onveiligheidsgevoel hiermee omdat de mensen zich echt een beeld vormen van de daders.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:09.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.