actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 26th May 2011, 16:20
Hanne.Broeckx Hanne.Broeckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Kasterlee
Posts: 119
Drie jaar cel voor steekpartij in Antwerpse Clementinastraat

Tarik A. (20) is vandaag veroordeeld tot drie jaar cel voor de poging doodslag in de Antwerpse Clementinastraat vorig jaar. De correctionele rechtbank vond het bewezen dat hij Kris Van Der Borght (54) toen zonder reden vier messteken had gegeven. Zijn kompaan Yassin K. (20) kreeg zes maanden cel en 825 euro boete. Drie medebeklaagden werden vrijgesproken.

Ruzie
Op 21 mei 2010 waren vijf allochtone jongeren luidkeels ruzie aan het maken in de Clementinastraat. Twee buurtbewoners maakten zich zorgen over hun wagen en vroegen de amokmakers of ze er niet tegen wilden leunen. Het groepje keerde zich tegen hen. Beide mannen konden hun woning invluchten, maar niet vooraleer ze een pak slaag hadden geïncasseerd.

Schrik om buiten te komen
Ook Kris Van Der Borght en zijn zoon waren op het tumult afgekomen. De jongeren focusten zich op hen. Eén van de heethoofden had een steen vast en nog een andere trok een mes. De man kreeg vier messteken in de onderbuik, waarna het groepje de benen nam. Kris Van Der Borght overleefde het incident, maar durft sindsdien nog maar amper buiten te komen.

De beklaagden werden aan de hand van persoonsbeschrijvingen en tips opgepakt, maar ontkenden de feiten. De rechtbank vond alleen de betrokkenheid van Tarik A. en Yassin K. bewezen en sprak de drie anderen vrij.

Kris Van Der Borght en zijn zoon kregen één euro provisionele schadevergoeding en de twee buurtbewoners één euro en 150 euro.

Bron: De Morgen

Mening:
Ten eerste vind ik het niet te begrijpen dat jongeren op straat zoveel ruzie aan het maken zijn en als ze daarbij dan nog eens buurtbewoners betrekken, die komen vragen om niet tegen hun auto te leunen, vind ik het helemaal te vergaan. Ik vraag me dan af of die mensen zichzelf nog onder controle hebben als ze zulke dingen doen. Ik vind ook dat de straf die de beklaagden gekregen hebben zeer mild in vergelijking met hun daad. En dan ook dat er drie andere aangeklaagden vrijgesproken waren waarvan hun onschuld niet bewezen is. De slachtoffers blijven levenslang getekend achter en de daders zijn er met een geldboete en met zes maanden of drie jaar cel.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:23.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.