actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 23rd October 2013, 09:19
I*e Voordeckers I*e Voordeckers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Geel
Posts: 66
Aangehouden leraar stuurt ziektebriefje

Aangehouden leraar stuurt ziektebriefje

De leerkracht uit Heist-op-den-Berg die sinds vorige week in de cel zit op verdenking van zedenfeiten, heeft een ziektebriefje laten afgeven op zijn school in Wakkerzeel (Vlaams-Brabant). "Voor ons is hij gewoon ziek", reageert de school.

"Meester J." (29) uit Heist-op-den-Berg zit sinds begin vorige week in de cel op verdenking van zedenfeiten. De jonge leerkracht, die lesgeeft in een basisschool in Wakkerzeel, zou via het internet contacten gelegd hebben met minstens één minderjarig meisje. Tijdens verschillende chatsessies vroeg hij hen om "seksuele handelingen" te stellen. De politie kwam één en ander op het spoor en de alleenstaande man werd begin vorige week gearresteerd. Volgens de eerste resultaten van het onderzoek zou hij niet gechat hebben met leerlingen van zijn school.

"Wij weten van niks"
De onderzoeksrechter besliste om de man op te pakken en de raadkamer heeft de aanhouding bevestigd. Aan zijn school gaf hij een wel heel origineel excuus voor zijn afwezigheid. "Hij heeft hier een ziektebriefje laten afgeven. Hij is ziek. Zedenfeiten? Wij weten eigenlijk nergens van. We hebben na geruchten de politie gecontacteerd, maar die wil ons niks vertellen", zegt de directrice.

De man is naast leerkracht ook afgevaardigde van een jeugdteam uit de omgeving. Bovendien zou er ook een internetprofiel aan hem toegeschreven worden waarin hij zich uitgeeft voor amateurfotograaf.

Bron: De Morgen, 23/10/'13 http://www.demorgen.be/dm/nl/1344/O...tebriefje.dhtml

Mening:
Ik vind het schandalig dat de school van niets weet. Stel je voor dat de man terug vrij komt en dat hij gewoon terug naar de school gaat.
Ik vind dat de school recht heeft om het te weten, daarom niet alles maar toch wel dat hij verdacht is voor zedenfeiten.
Ik vraag me ook af hoe hij dat ziekenbriefje heeft kunnen versturen en hoe hij hier aan gekomen is.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 23rd October 2013, 14:40
B*eke Janssens B*eke Janssens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Kasterlee
Posts: 100
Dit is inderdaad heel zorgwekkend. Ik snap niet hoe het kan dat de school niets van de aanhouding van een leerkracht weet. Als het gaat over misdrijven als deze waarbij minderjarigen bij betrokken zijn vind ik het uiterst vreemd dat de politie dit niet meldt aan de betrokken school. Hopelijk krijgt de school snel meer informatie over dit voorval zodat ze maatregelen kunnen nemen. Het feit dat een leerkracht zomaar een ziektebriefje kan schrijven terwijl hij eigenlijk aangehouden is kan echt niet.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 02:50.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.