actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 6th March 2018, 12:09
Gert.V*nlooveren Gert.V*nlooveren is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Wuustwezel
Posts: 48
Invloedrijke Zuid-Koreaanse politicus treedt af na beschuldigingen van verkrachtinge

Een invloedrijke Zuid-Koreaanse politicus heeft dinsdag ontslag genomen als gouverneur, nadat zijn secretaresse hem beschuldigde van meerdere verkrachtingen.

Ahn Hee-jung eindigde vorig jaar als tweede in de nominatierace van zijn partij voor het presidentschap, na de inmiddels president geworden Moon Jae-in.
Een van zijn secretaressen, Kim Ji-eun, beschuldigt Ahn ervan haar vier keer verkracht te hebben sinds ze in juni vorig jaar werd aangenomen. Het ergste, zo vertelde ze aan televisiezender JTBC, was toen hij haar op 25 februari naar zijn kantoor liet komen om zich te excuseren omdat hij haar pijn had gedaan. Hij sprak over de #MeToo-beweging, die seksuele agressie aanklaagt en ook Zuid-Korea doorkruist. “En dan heeft hij me opnieuw verkracht”, vertelde ze terwijl ze vocht tegen haar tranen.

Na het interview wees de Democratische Partij de 52-jarige Ahn onmiddellijk de deur. Een uur later kondigde hij aan ontslag te nemen als gouverneur van de provincie Zuid-Chungcheong en zich terug te trekken uit het publieke leven. “Ik wil me bij iedereen verontschuldigen, vooral bij mevrouw Kim Ji-eun”, zei hij op Facebook. “Ik vraag haar om me te vergeven voor mijn domme daden, het was allemaal mijn schuld.”

Bron: Gazet van Antwerpen.
Link: https://www.gva.be/cnt/dmf20180306_...-verkrachtingen

Eigen mening:
Dit is een erg kort bericht waarin heel sec vermeldt wordt wat er is gebeurd. Afgaande op dit bericht heeft die politicus zelfs niet eens geprobeerd om de zaken te ontkennen. Dat vind ik net interessant. Ik vraag me af of dit een cultureel verschil inhoudt. Wat enorm vaak in onze Westerse cultuur gebeurt, zeker voor de Metoo beweging, is dat de aanklagers in diskrediet gebracht worden tot het bewijs echt vaststaat, als ze niet eerst omgekocht worden. Pas vanaf het moment dat de zaak genoeg aandacht krijgt of de bewijzen vast staan, komen verontschuldigingen die dan nog de zaak verbloemen. Deze man accepteerde echter de beschuldigingen, verontschuldigde zichzelf en trok zich uit de politiek terug. Ik vraag me dus vooral af of dit deel uitmaakt van de Koreaanse cultuur of een resultaat is van de Metoo beweging.
Ik plaats dit topic net bij de sociaal maatschappelijke thema's omdat seksueel machtsmisbruik een duidelijke impact heeft op onze maatschappij.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 02:43.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.