actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 16th November 2015, 08:24
A*s Van den Kieboom A*s Van den Kieboom is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Westmalle
Posts: 85
Meer controles op ‘kritieke’ tijdstippen tijdens Bob-campagne

Chauffeurs zullen tijdens de komende Bob-campagne vooral moeten blazen op ‘kritieke’ momenten. Dat zijn de momenten waarop het meest gedronken wordt en de meeste ongevallen met dronken bestuurders gebeuren, zo staat maandag in De Morgen en Het Laatste Nieuws.

Uit een recente analyse van de politie blijkt dat tijdens een weeknacht evenveel dronken bestuurders op de weg rijden als tijdens een weekendnacht. Nochtans werden de voorbije Bob-campagnes veel minder chauffeurs gecontroleerd tijdens die weeknachten.

Dat zou dit eindejaar anders moeten zijn. Om de alcoholcontroles een stuk efficiënter te maken, heeft de politie een nieuwe, “gepersonaliseerde” strategie bedacht. Ze heeft alle eerdere Bob-controles onder de loep genomen, net als alle recente ongevallen met dronken bestuurders. Zo kon ze per politiezone een lijst samenstellen met de “meest kritieke” dagen en tijdstippen om bestuurders aan de kant te zetten. Alle commissarissen krijgen eerstdaags hun op maat gemaakte lijstje in de bus.

De nieuwe Bob-campagne start op vrijdag 27 november, om 22 uur. Tot en met maandag 25 januari zullen circa een kwart miljoen bestuurders moeten blazen.

Bron: De Standaard - 16 november 2015
http://www.standaard.be/cnt/dmf20151116_01972486

Eigen mening: Ik vind het goed dat ze zowel in de week als in het weekend bob-controles gaan houden. Het wil niet zeggen dat het een normale weekdag is, dat er geen dronken chauffeurs op de weg aanwezig zijn. Denk maar aan een donderdag, dat is de vaste dag voor studenten wanneer zij uitgaan. Aangezien op vrijdag iedereen naar huis gaat. Dus ik denk dat er op een donderdag zeer veel studenten zat achter het stuur kruipen, daarom is het goed dat de politie hun bob-controles ook doorheen de week gaan houden. Zelf drink ik nooit als ik nog moet rijden, maar spijtig genoeg daar denken niet alle studenten aan.
Ik geloof ook dat er in de week volwassenen zijn die na hun werk nog op café gaan en een pintje gaan drinken. Ook zij moeten op heterdaad betrapt worden.
Hopelijk kan de politie op deze manier het aantal dronken chauffeurs achter het stuur verminderen. Dan wordt het verkeer toch al een stukje veiliger.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:19.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.