actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 3rd November 2015, 19:02
lotte.g*ris lotte.g*ris is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Oud-Turnhout
Posts: 7
'Verdachte van aanrijding heeft nooit rijbewijs gehaald'

'Verdachte van aanrijding heeft nooit rijbewijs gehaald'

De verdachte van de aanrijding vorige week woensdag in Vilvoorde is nu ook officieel aangehouden. Het parket meldde eerder dat de man nooit een rijbewijs heeft behaald. De jongeman werd wel al zeven keer door de politierechtbank veroordeeld. Hij kreeg telkens een rijverbod opgelegd. Ook toen hij het twaalfjarige meisje vorige week aanreed had hij een rijverbod.

Vorige week reed de 21-jarige Muhammed A. een twaalfjarige scholiere aan in Vilvoorde. De jongeman gaf zich gisterenmiddag aan bij de lokale politie van Vilvoorde-Machelen. Vanavond werd hij aangehouden door de onderzoeksrechter daar.

Voor het veroorzaken van het dodelijke ongeval riskeert hij de maximumstraf van vijf jaar. Voor het vluchtmisdrijf riskeert hij een bijkomende maximale straf van twee jaar. ‘Voorwaarde is dat een rechter die twee als afzonderlijke feiten beschouwt’, verduidelijkt de Leuvense politierechter Kathleen Stinckens.

Het parket bevestigt nu dat de jongeman nooit een rijbewijs gehaald heeft. Ook toen hij vorige week het meisje aanreed, was de jongeman ontzet uit het recht tot sturen. Daar staat nog een extra straf van maximum 1 jaar gevangenis op.

‘Afhankelijk van de uitleg van een verdachte en een grondige reconstructie van de feiten, ook over de dagen na een ongeval, heeft een rechter speling om naar eer en geweten te beslissen.’

Voor verkeersinbreuken kan de rechter niet boven die acht jaar gevangenisstraf gaan. Ook al was de doodrijder van Merel al drie keer eerder veroordeeld, ook al dook hij onder na een nationale oproep om zich te melden.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20151103_01952387

Eigen mening: Ik vind het schandalig dat iemand die al drie keer een rijverbod heeft gekregen nog steeds achter zijn stuur kan kruipen. Ik weet wel dat het onmogelijk is om dit te voorkomen maar van mijn part mogen ze er dan zwaardere straffen opzetten! Ik vind dat ze nog veel te mild zijn geweest voor deze jongeman. Hij zou in totaal acht jaar krijgen maar kan vervroegd vrij komen door goed gedrag. Ik hoop dat Muhammed A. in die tijd dat hij vast zal zitten, eens goed nadenkt over zijn daden.
Ik leef mee met de familie en vrienden van Merel. Niemand verdient het om een kind te verliezen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:32.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.