actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 10th November 2015, 23:37
Ninke.D*iesen Ninke.D*iesen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Lille
Posts: 21
Google Maps nu ook offline beschikbaar

Goed nieuws voor Android-gebruikers: dankzij een update kunnen ze nu ook Google Maps raadplegen zonder verbinding met het internet. De kaarten nemen wel veel geheugencapaciteit in beslag.
De upgrade die Google heeft doorgevoerd van Android Maps zorgt ervoor dat gebruikers ook routebeschrijvingen kunnen opvragen als ze offline zijn. Bovendien kan gezocht worden naar de locaties, openingsuren en telefoonnummers van winkels en bedrijven.

Google hoopt zo tegemoet te komen aan toeristen die plaatsen bezoeken waar ze geen bereik hebben. Bovendien wil de internetgigant zo een nieuwe doelgroep aanspreken in de opkomende markten, waar data-abonnementen nog duur zijn.

Experts waarschuwen wel dat het gebruik van de offline-diensten voor bepaalde goedkopere smartphones problematisch kan zijn. Die hebben namelijk weinig geheugencapaciteit en zouden dus een groot deel daarvan moeten afstaan om de Google-plattegronden offline te kunnen raadplegen. Google liet al weten dat het downloaden van de kaart van een grote stad zoals Londen tot 380 megabyte kan opslorpen.

mening : Ik vind dit wel een goed idee. Want ik zelf gebruik nog al vaak een gps op mijn GSM maar altijd dat mobiele netwerk opzetten kost na een tijdje wel wat geld. En niet overal werkt het mobiele netwerk even goed. Dit is zeker een goede oplossing voor als je naar het buitenland gaat want dan kunnen de kosten nog veel hoger oplopen en niemand betaald uiteraard graag die kosten. En zullen dan eerder geneigd zijn om een ander middel te gebruiken. Wat ik wel minder vindt is dat je de kaarten moet downloaden en dat die heel veel opslagruimte vragen van je GSM, hier zouden ze nog een goed alternatief op moeten op vinden. Wat ik ook wel jammer vindt is dat het nu momenteel alleen nog maar door android wordt aangeboden. Want tegenwoordig zijn er toch ook heel veel mensen met iphone's en dat is dan wel jammer dat dat op die gsm's nog niet gaat.

bron : 10/11/2015 Het Nieuwsblad

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20151110_01964497
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:03.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.