actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 8th December 2012, 10:31
Eline.Martens Eline.Martens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Vosselaar
Posts: 87
Verzekering kijkt strikter toe op gezondheid

Verzekering kijkt strikter toe op gezondheid

Enkele verzekeringsmaatschappijen gaan strenger toezien op de gezondheid van hun klanten. Hoe ongezonder je leeft, hoe hoger de premie zal zijn. Dat schrijft De Tijd.

Vanaf 21 december mogen verzekeringsmaatschappijen geen onderscheid meer maken tussen mannen en vrouwen voor de kostprijs van een overlijdensverzekering. Enkele verzekeraars grijpen het Europese verbod om verschillende tarieven te hanteren voor mannen en vrouwen aan om nieuwe beoordelingscriteria in te voeren, schrijft De Tijd.

Marktleider AG Insurance gaat strenger toezien op de gezondheid van zijn klanten. Voortaan krijgen polisnemers ook vragen over lengte en gewicht. Dat kan uiteindelijk uitmonden in een verzoek om een medisch onderzoek te ondergaan. "Voor gezonde mensen vertaalt zich dat in een lager tarief voor de overlijdensverzekering. Ongezonde klanten gaan 5 tot 10 procent meer betalen", zo licht woordvoerder Gerrit Feyaerts van AG Insurance in De Tijd toe. Ook Allianz en AXA zal gezondheid in rekening brengen, met de body mass index, de woonplaats en het beroep als mogelijke criteria.

"Toen verzekeraars het verbod kregen om nog rekening te houden met geslacht, is de hint gekomen om eens naar andere dingen te kijken", zegt Wauthier Robyns, de woordvoerder van de verzekeringsfederatie Assuralia. "Bijvoorbeeld naar aspecten die iets zeggen over de gezondheid of fitheid van mensen, leefgewoonten zoals drinken, roken, andere gevaarlijke activiteiten."

"Maar het is aan iedere verzekeringsmaatschappij om daar iets zinvols van te maken. Want je moet nog altijd uitgaan van relevante en objectieve criteria waarmee je naar de klant durft te stappen.

Bron: De Redactie
Mening: Zelf heb ik zo mijn twijfels bij dit bericht. Pas las ik dat er geen verschillend tarief meer is voor mannen en vrouwen. Dit vond ik toen zeker goed, aangezien mannen en vrouwen toch gelijk zijn. Zeker op het vlak van verzekeringen. Het is ook iets waar je zelf niet over beslist.
Nu wil men de tarieven op een andere manier indelen, volgens gezondheid. Ergens begrijp ik wel waarom ze dit als factor nemen. Maar ze gaan dit dan wel erg goed moeten bekijken voor ieder apart. Sommige mensen hebben meer aanleg voor overgewicht of hebben al vanaf hun geboorte een zwakkere gezondheid. Ik hoop dat men het systeem zo gaat opbouwen dat hier zeker rekening mee gehouden wordt. Anders gaan ze veel negatieve reacties krijgen denk ik. Ik ben absoluut nog niet overtuigd van het nieuwe systeem om tarieven te bepalen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:29.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.