actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 25th April 2011, 15:04
Lien.Van.Bastelaer Lien.Van.Bastelaer is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Mar 2011
Locatie: Berlaar
Posts: 107
Man afgeranseld in Berlijnse metro

Man afgeranseld in Berlijnse metro


Een 29-jarige man is zaterdag hevig in elkaar geslagen in de Berlijnse metro. De daders zijn intussen weer op vrije voeten.
De 29-jarige Berlijner stond rond 3.30 uur in de nacht van vrijdag op zaterdag in de metro te wachten op een trein, toen hij werd aangesproken door twee jongemannen. Het kwam tot een woordenwisseling tussen het drietal, waarna een van hen de 29-jarige man met een fles in elkaar sloeg. Eenmaal gevloerd, werd het slachtoffer nog vier keer nagetrapt op het hoofd.
Een getuige, een 21-jarige man uit Beieren, kwam tussenbeide en kon verhinderen dat het slachtoffer nog een vijfde trap kreeg. De twee daders sloegen kort daarna op de vlucht, maar konden dankzij de beelden van de bewakingscamera’s gauw worden opgepakt.
Beide daders zijn achttien jaar oud en kenden hun slachtoffer niet. 'Ze waren behoorlijk dronken en zochten ruzie zonder aanwijsbare redenen', klinkt het bij de politie. De daders zullen worden vervolgd, maar zijn intussen alweer op vrije voeten, liet de politie voorts nog weten.
Het slachtoffer ligt met ernstige verwondingen in het ziekenhuis, maar is buiten levensgevaar.

BRON: De Standaard, 25 april 2011 (BPR)

MENING: Er komen steeds maar meer en meer beveiligingscamera's op verschillende plaatsen. Eerst vond ik dit schending van de privacy, maar nu ik dit artikel lees, besef ik dat het eigenlijk niet anders kan. Door meer camera's te plaatsen, wordt er veiligheid gegarandeerd en dat is toch het belangrijkste. De daders werden gauw gevat.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 25th April 2011, 15:33
nic.andriessen nic.andriessen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Ravels
Posts: 331
Ik vind het zoals jij zegt positief dat de daders snel gevat zijn. Het nut van zo'n camera's is dus opnieuw bewezen. Wat ik wel erg storend vind is dat er wordt gezegd dat de daders snel gevat werden, maar dat ze al terug op vrije voeten zijn terwijl het slachtoffer met zware verwondingen in het ziekenhuis ligt. Ik begrijp niet waarom de daders al terug op vrije voeten zijn. Ze zijn 18 en slagen dronken iemand in elkaar. Door hen vrij te laten, krijgen ze het gevoel dat ze er goed vanaf komen denk ik. Ze zoeken ruzie zonder enige reden. Ik krijg meer en meer het gevoel dat er iets fundamenteel fout zit in onze samenleving en dit meer en meer als normaal beschouwd wordt.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 25th April 2011, 16:50
Esther Lambrechts Esther Lambrechts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Wiekevorst
Posts: 89
Wat is er toch mis met sommige jongeren? Altijd maar willen vechten, drinken,... Onschuldige mensen in elkaar slagen vind ik ongelooflijk. Je leest het tegenwoordig meer en meer in de kranten: zinloos geweld! Iemand vermoorden voor een ipod, sigaret, of gewoonweg iemand in elkaar slagen omdat je het leuk vindt. Waar gaat dit naartoe?

Als iedereen verdraagzamer zou zijn, zou de wereld er véél beter uitzien. Vriendelijkheid, respect, beleefdheid zijn waarden die veel jongeren niet meer kennen. Dat vind ik erg. Ikzelf hecht heel veel belang aan deze waarden en daarom verwacht ik ook dat anderen naar mij toe hetzelfde gedrag gaan opstellen. Ik hoop dat de daders een straf krijgen die ze verdienen, want zoiets kan absoluut niet door de beugel!
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 25th April 2011, 21:23
Niels Olieslagers Niels Olieslagers is offline
Niels Olieslagers
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: België
Posts: 117
Ik begrijp niet dat sommige mensen vinden dat camera's in openbare plaatsen hun privacy schendt. Deze zijn nu eenmaal nodig om de veiligheid van de bezoekers te kunnen garanderen. Ik zie er geen enkel nadeel in.

Natuurlijk heb je naast deze camera's ook nog het gerecht dat zijn werk moet doen ... En daar faalt men grandioos in mijn ogen. Net zoals hier in België is het vaak meer regel dan uitzondering dat vandalen, vechtersbazen en dieven onmiddellijk terug op vrije voeten komen, vaak zelfs zonder enige vorm van een onderzoek of proces.
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 26th April 2011, 14:03
Thomas Cools Thomas Cools is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Dessel
Posts: 55
Dat de bewakingscamera's hun werk doen is zoals iedereen hier zegt positief. Maar waarom moet er steeds geweld worden gebruikt? Ik vraag me echt af wat die amokmakers en vechtersbazen prikkelt om zonder enige reden iemand het hoofd in te slaan of te schoppen in dit geval. De politie zegt duidelijk dat de jongeren dronken waren EN dat ze zonder enige reden die man zijn hoofd insloegen. Waarom laat men deze twee jongeren dan toch terug vrij? Oké, ze zullen allicht nog vervolgd worden. Maar houdt hen dan toch vast totdat het proces is afgelopen. Misschien doen ze dit een volgende keer opnieuw omdat ze toch weer vrij zullen komen. Moeten hier nog meer onschuldige slachtoffers bij betrokken raken vooraleer men hier iets op gevonden heeft bij de politie en het gerecht?
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 27th April 2011, 08:39
guus.wuyts@hotmail.com guus.wuyts@hotmail.com is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Lichtaart
Posts: 54
Het feit dat er meer en meer camera's komen vind ik niets dan positief. Schenden van de privacy zeggen sommige mensen inderdaad, maar als je niets te verbergen hebt, waarom zou dit dan erg zijn? Iets totaal anders dan dat vind ik het schandaal van de belagers. Ze worden door de camera's heel snel gevat maar ze worden wel snel terug vrijgelaten. Als men hier niet meer op ingaat vindt binnekort iedereen dit wel normaal en als er zoiets nog eens gebeurt wordt er dan nog aandacht aan gegeven?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:00.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.