actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 19th April 2008, 09:22
Véronique.Geudens Véronique.Geudens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Vorselaar
Posts: 248
Vlaanderen gaat plat voor speculaaspasta

Zelden heeft een nieuw voedingsproduct zo snel de smaak van de Vlaming veroverd als de speculaaspasta. Het recept waarmee de Bornemse Els Scheppers de finale van VRT-programma ‘De Bedenkers’ haalde, blijkt zelfs ietsje té populair. In warenhuizen zijn de Lotus-potten met de smeerpasta steeds sneller uitverkocht.


Als frietjes met Vlaamse karbonades en chocolade tot nu toe de Vlaamse trots waren in de wereld van het Bourgondisch leven, dan is de kans niet denkbeeldig dat onze regio in een nabije toekomst vooral vereenzelvigd wordt met Vlaamse speculaaspasta. Vlaanderen zelf gaat in ieder geval al massaal aan tafel voor, volgens velen, zowat het beste boterhamsmeersel is dat in de laatste decennia in de winkelrekken is verschenen.

Schaarste
De pasta is zelfs zo populair, dat er een acute schaarste is ontstaan, Als de potten in de rekken staan, dan nemen de mensen er vaak al enkele mee, om te voorkomen dat ze zonder geraken. “Het is inderdaad een groot succes”, lacht Petra Algoet, aankoopassistente bij Delhaize. “Het product was dan ook al goed gekend voor het op de markt verscheen.”

Maar de bekendheid dankzij ‘De Bedenkers’ verklaart niet alles. “Want in Wallonië is de vraag weliswaar Fabrikant kan de vraag naar speculaaspasta bijna niet aan minder groot, maar ook daar is het van meet af aan goed ontvangen door de klanten.”

Voor Els Scheppers, bedenker van de pasta, is het succes geen verrassing.
“Ik wist dat dit ging gebeuren. Omdat de markt van de smeerproducten een groeimarkt is. Omdat iedereen al lang zat te wachten op weer eens iets nieuws, lekker en koddig voor op de boterham. En vooral, omdat iedereen er bij mij thuis ook al niet van kon afblijven.”

BRON:
GVA 18/04
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 19th April 2008, 10:04
jo.guns jo.guns is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Vosselaar
Posts: 139
Na het programma had ik nu wel een vermoeden dat het product wel redelijk goed zou verkopen, maar dat het ZO goed zou verkopen, daar verschiet ik nu toch wel van. Voor het grootste stuk zal dit waarschijnlijk wel te danken zijn aan het programma zelf, maar aangezien mensen het gewoonweg blijven kopen, moet het toch wel echt goed zijn. Ikzelf heb er nog steeds niet van gegeten, maar zit er toch wel op te wachten. Eigenlijk wist ik ook nog niet dat het product al uit was. In de grootwarenhuizen blijkt het dus toch niet op een erg opvallende plaats te staan zodat je er niet naast kunt kijken.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 19th April 2008, 11:27
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator
 
Geregistreerd op: Nov 2004
Locatie: Beerse city
Posts: 1,633
Mijn moeder heeft er een paar weken geleden eens een pot van meegenomen. Ik was uiteraard erg benieuwd, de finale van 'De bedenkers' winnen met een voedingsproduct schept natuurlijk verwachtingen.
En daar kon het echt niet aan voldoen. Ik vind er niet veel aan. Ik eet 's morgens heel graag speculaas op mijn boterham (na hem doorweekt te hebben in mijn tas koffie *kwijlkwijl*), dus ik vermoedde dat ik het wel lekker zou vinden, maar geef mij toch maar de echte speculaas. Ik vind dit trouwens ook helemaal geen 'uitvinding'. Een nieuw recept is toch geen uitvinding?
__________________
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 19th April 2008, 14:08
Kim Geerts Kim Geerts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Laakdal
Posts: 170
Mijn ma heeft ook net zo een pot met speculaaspasta gekocht. Maar eerlijk gezegd, ik vind het niet zo lekker. Geef mij maar "doorweekte" speculaas op de boterham...
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 20th April 2008, 20:37
Tinne Schrauwen Tinne Schrauwen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Loenhout
Posts: 177
Geef mij ook maar de gewone speculaas...
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 21st April 2008, 17:10
janavanranst janavanranst is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2007
Locatie: Schoten
Posts: 103
jak ik kan het nog niet rieken. Eerlijk gezegd snap ik ook niet waarom dit ook juist gewonnen is bij de bedenkers. Er waren echt wel betere uitvindingen!
Met citaat antwoorden
  #7  
Oud 21st April 2008, 18:49
Hanne VG Hanne VG is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Ravels
Posts: 121
Persoonlijk vond ik de speculaaspasta echt niet lekker. Ik vond het veel te zoet. Dus geef mij maar de gewone traditionele speculaas voor op je boterham. Buiten dit vind ik het toch een origineel idee, want er zullen vast wel mensen tevreden zijn met deze nieuwe lekkernij. Dit blijkt ook uit de grote verkoopscijfers.
Met citaat antwoorden
  #8  
Oud 22nd April 2008, 10:19
stefanie Mermans stefanie Mermans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Dec 2007
Locatie: Arendonk
Posts: 56
Ik wist niet dat het product al te koop was. Ik weet dus niet hoe het smaakt, maar ik wil het zeker en vast eens geproefd hebben.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:16.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.