actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Vierde Macht (media)
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 28th November 2013, 16:32
Jente B*sters Jente B*sters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Olen
Posts: 24
Aantal virussen op Android-smartphones stijgt spectaculair

Bron:http://www.hln.be/hln/nl/4124/Multi...ctaculair.dhtml

In 2013 is het aantal virussen voor Android-smartphones weer fors gestegen, zegt het Russische computerbeveiligingsbedrijf Kaspersky. Het besturingssysteem, dat door het grootste aantal smartphone-eigenaars in de wereld wordt gebruikt, begint stilaan een even belangrijk doelwit te worden als Windows op pc's.
Twee jaar op rij is het aantal computervirussen voor smartphones die op Googles Android-besturingssysteem draaien al fors aan het stijgen, zegt het Russische computerbeveiligingsbedrijf Kaspersky. In 2012 werd er al een record gehaald van 35.000 verschillende Android-virussen die wereldwijd circuleerden. Tijdens de eerste zes maanden van dit jaar was dat aantal al opgelopen tot 47.000 stuks. Tweederde van de gebruikers heeft, volgens een enquête van het bedrijf, antivirussoftware op zijn smartphone of tablet geïnstalleerd.

Dat er nog geen massale uitbraak is geweest van één van die virussen, zoals enkele jaren geleden bij Windows-pc's, komt vooral omdat er bijzonder veel verschillende versies bestaan van Googles besturingssysteem, en die niet allemaal dezelfde apps aannemen. Maar individueel kunnen smartphonevirussen wel heel wat schade berokkenen.

Het gaat vooral om malafide apps, die bijvoorbeeld de portemonnee van de gebruiker plunderen via zijn telefoonrekening: er worden sms'en gestuurd naar dure betaalnummers waarover de cybercriminelen achter de virus-apps het beheer hebben. Ook kunnen ze worden gebruikt om de gebruiker zijn wachtwoord op sociaalnetwerken of internetbankingsystemen te achterhalen.

Mening: Zelf heb ik geen smartphone, maar ik vind tegenwoordig gsm's een pest worden. een voorbeeld: Ik heb een paar weken terug op café een paar jongens zien sms'en en spelletjes spelen met hun gsm's met elkaar in plaats van een goede babbel te doen met elkaar. Ook wordt er altijd verwacht dat je sms'en direct beantwoord, het kan eens deugd doen als ik een dag mijn gsm niet moet gebruiken vind ik. Ik vind het niet kunnen dat mensen virussen maken of verspreiden, er zou iets moeten uitgevonden worden waardoor dit niet meer mogelijk is, maar ik vrees ervoor dat dit niet mogelijk is. Ik vind ook dat er betere controle moet zijn over internetdieven en cyberpesters.

Laatst aangepast door Jente B*sters : 28th November 2013 om 16:38.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 24th March 2014, 01:38
M*thi De Pauw M*thi De Pauw is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Vorselaar
Posts: 142
Ik vind persoonlijk dat een groot deel van de mening van de poster niets met het artikel te maken heeft en volledig over zijn eigen mening gaat. Wat natuurlijk ook mag maar kom.

Er komen meer virussen voor Android ja. Dat had iedereen zien aankomen, vooral Google. Er zijn al ontelbaar veel antivirusapps op de Play Store, de meesten gratis ter beschikking. Dit is niet anders dan bij pc's: weet wat je doet. Ikzelf heb in heel mijn computercarrière slechts één keer een infectie gehad en dit was toen ik pas mijn eerste eigen computer had. Dom, naïef, alles downloaden wat ik tegenkwam, .. nooit meer. Ik heb er een wijze les uit geleerd en hoewel ik het probleem toen zelf heb kunnen fixen, had het veel erger kunnen geweest zijn. Mensen moeten simpelweg niet overal op klikken. Vergeet die toolbars, gratis screensavers, extra smileys op MSN als mensen dit nog gebruiken, software die computerfouten opspoort en dan oplost (altijd betalend naar het einde toe) enzovoort.

Installeer enkel apps uit de Stores en download geen verdachte zaken. Antwoord niet op gekke mails, klik niet op pop-ups, .. je hebt het volledig zelf in de hand.

Over Jente zijn/haar mening dat smartphones een pest zijn: welkom in de 21ste eeuw. Vooruitgang is een positief iets, wat je persoonlijke standpunt ook mag zijn. De V2-raketten van tijdens de Tweede Wereldoorlog waren ook voor duizenden slachtoffers een 'pest' maar die vooruitgang in technologie heeft ons een twintigtal jaar later op de maan gezet.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:24.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.