actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 15th October 2012, 14:59
Shana.Loeckx Shana.Loeckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Zandhoven
Posts: 108
Italianen kopen voor het eerst meer fietsen dan wagens

Italianen kopen voor het eerst meer fietsen dan wagens

Italië staat er niet meteen om bekend om veilige wegen te hebben, maar blijkbaar houdt dat de Italianen niet tegen om meer en meer te kiezen voor de fiets. Voor het eerst sinds de Tweede Wereldoorlog worden er in het land meer fietsen dan wagens verkocht. Dat blijkt uit cijfers van de Italiaanse werkgeversfederatie Confindustria, meldt de website Treehugger.

Het land mag dan wel de bakermat zijn van legendarische merken als Fiat, Ferrari en Lamborghini, vorig jaar werden er 1.750.000 fietsen verkocht en 1.748.000 auto's. Dat is niet omdat Italianen geen automensen zijn, want zes op de tien Italianen bezit een wagen.

De reden van deze historische verkoopscijfers? De economische crisis en het feit dat brandstof steeds duurder wordt. De fietsenverkoop piekt, maar de auto-industrie maakt de zwaarste crisis in jaren mee. In september werden er bij Fiat bijvoorbeeld 25 procent minder wagens verkocht dan in dezelfde periode een jaar geleden. Dat maakte het bedrijf zelf bekend.

Bron: http://www.demorgen.be/dm/nl/5397/M...an-wagens.dhtml

Eigen mening:

Het fenomeen dat zich nu voordoet in Italië zal steeds meer overwaaien naar andere landen. De brandstofprijzen blijven stijgen. En daar bovenop nog eens de economische crisis. Veel mensen zullen beginnen nadenken over hoe ze kunnen besparen. Maar ik denk dat we dit fenomeen niet snel in België zullen zien. Zelfs bedrijven proberen de fiets te promoten, maar we blijven toch vast hangen aan onze luxe. Ik denk dat dit ook komt door verschillende andere factoren. Bedrijven doen aan besparingen door enkel nog departementen te hebben in grootsteden. Hierdoor moeten mensen zich steeds verder verplaatsen en dan is een fiets niet altijd even handig. Niet al onze wegen zijn voorzien van goede fietspaden. Mensen denken nog altijd aan hun veiligheid en zien het dus niet zitten om op kleine fietspaden te rijden die vlak naast of zelfs op de weg liggen. We kunnen de fiets wel promoten, maar dan moeten we ook maatregelen treffen. De mogelijke oorzaken die ik hierboven heb vernoemd, moeten dan grondig aangepakt worden.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 17th October 2012, 12:46
Emmely Emmely is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Arendonk
Posts: 118
Italianen kopen voor het eerst meer fietsen dan wagens

Zoals mijn voorganger al heeft vermeld, zal dit fenomeen overwaaien naar ander landen. Daar mag je wel gerust van zijn. Vooral naar de steden toe denk ik. Als we naar de stad Antwerpen kijken. Zo'n drukke stad waar dagelijks veel verkeer doorkomt. Als je ergens moet zijn midden in de stad, dan moet je omrijden of kost het je veel moeite om op tijd ter plaatse te zijn. Maar met de fiets is dit een heel ander kwestie. Met de fiets ben je gewoon vele sneller. Dit bewijs is in vele steden zichtbaar, maar ook in vele gemeentes.

Persoonlijk vind ik dit niet slecht dat de fiets meer en meer opkomt. Vaak nemen we de wagen, omdat we te lui zijn om de fiets uit de garage te nemen. Maar uiteindelijk ben je veel sneller met de fiets dan met de auto. Dit is nu eenmaal een feit.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:28.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.