actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 16th October 2012, 17:38
T*ssa.Mertens T*ssa.Mertens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Herentals
Posts: 141
‘Treinticket Amsterdam-Brussel fors duurder’

Er zijn nog geen officiële prijzen voor de Fyra hogesnelheidslijn en de voorverkoop is nog niet gestart. Dat zegt NMBS-woordvoerder Bart Crols in een reactie op de berichtgeving uit Nederland dat een treinkaartje Amsterdam-Brussel vanaf 9 december fors duurder wordt. Een enkele rit zou dan niet 40,40 maar 54 euro gaan kosten.


Volgens Bart Crols zijn er nog geen officiële prijzen. “Wij wachten, samen met onze Nederlandse partners, nog op formele goedkeuring van de Nederlandse overheid om de Fyra te mogen starten. We staan wel in de startblokken.”



In het kader van de voorbereidingen van de lancering, wordt ook de website klaargestoomd en uitvoerig getest. “De pagina’s waar de prijzen op zouden zijn gepubliceerd, betreffen testpagina’s (zogenaamde dummy-pagina’s) om de layout van de tabellen te testen. Dergelijke pagina’s verschijnen en verdwijnen daarom regelmatig op en van onze website”, vervolgt Crols, die over de prijsvorming geen commentaar levert.

Hij wijst er wel op dat de Fyra-treinrit tussen Brussel en Amsterdam een uur tijdwinst oplevert en met veel meer comfort in vergelijking met de huidige IC-trein.

Bron: http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20121016_00336691

Mening: Ik vind het spijtig dat tegenwoordig alles zo superieur duur wordt. Zo'n ticket zou dan met 13,60euro opslagen, dat is toch belachelijk veel? Op het einde wordt dan wel aangehaald dat er meer comfort is en een uur tijdwinst. Voor die uur tijdwinst zou ik het eventueel nog wel doen als ik ergens dringend moet zijn, maar voor die comfort. Comfort moet zowiezo al in een trein aanwezig zijn normaal. Dus dan ben ik benieuwd wat er hier zo veel 'comfort' dan nog aan is. Mijn grootste vraag is dan ook, waarom moeten ze weeral opslagen met de treinticketten?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 02:49.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.