actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 3rd June 2006, 12:19
hans hans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: Geel
Posts: 151
Thumbs down Pastoor koopt luxeauto's van geld parochie

Pastoor koopt luxeauto's van geld parochie

Predikant Hughes.Een Amerikaanse predikant die heeft bekend meer dan 75.000 dollar achterover te hebben gedrukt, is vrijdag veroordeeld tot vijf jaar gevangenisstraf.

Zeven jaar lang verduisterde de 62-jarige Joseph Hughes geld dat bestemd was voor de kerk in Rumson in de staat New Jersey. Hij gebruikte donaties van de leden van de gemeente onder meer om zijn vakanties in het Caribisch gebied, een aantal BMW's en sierraden te bekostigen.

Tegen de rechter zei Hughes diepe spijt te hebben dat hij het vertrouwen van de mensen heeft geschonden.
__________________
"All that is necessary for the triumph of evil is that good men do nothing." (Edmund Burke)
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 3rd June 2006, 12:20
hans hans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: Geel
Posts: 151
Ik denk dat deze 'herder' zijn schapen het verkeerde voorbeeld geeft. Immer weer triestig wanneer blijkt dat een vertrouwenspersoon dat gegeven vertrouwen beschaamd heeft.
Qua moraliteit heeft deze man nog werk aan de winkel me dunkt.
__________________
"All that is necessary for the triumph of evil is that good men do nothing." (Edmund Burke)
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 4th June 2006, 10:02
Jelle thijs Jelle thijs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2005
Locatie: Hasselt
Posts: 224
Zeer spijtig, zeker in een tijdperk waar de kerk het al zo moeilijk te verduren heeft! Geeft dit wederom een slecht signaal.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 4th June 2006, 14:48
Kevin De Roover Kevin De Roover is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2005
Locatie: Itegem
Posts: 65
Citaat:
Orgineel gepost door Jelle thijs
Zeer spijtig, zeker in een tijdperk waar de kerk het al zo moeilijk te verduren heeft! Geeft dit wederom een slecht signaal.


Ik geef je volledig gelijk, de Katholieke kerk heeft de laatste tijd al veel te verduren gekregen, en zulke schandalen kunnen ze missen als kiespijn. Het is natuurlijk erg dat een man van god (iemand die zou moeten geven in plaats van nemen) zo een misdaad pleegt. De mensen in die parochie zullen zich ook wel serieus bedrogen voelen. En spijtig genoeg zullen ze nu missschien wel twee keer nadenken voor ze terug iets in de schaal werpen en dat komt de arme bevolking natuurlijk niet ten goede. Het zijn altijd diegene met het minste geluk die nog minder geluk hebben.

Nog een laatste zin om over na te denken. Deus omnium rerum dominus est, behalve dan over zijn priesters.
__________________
Quality is never an accident it is always the result of an intelligent effort
(J.Ruskin)
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 4th June 2006, 21:52
Jelle thijs Jelle thijs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2005
Locatie: Hasselt
Posts: 224
Ik dacht juist aan iets, gisteren was het bij ons in de kerk 'omhaling voor eigen kerk' nu begin ik dat in een ander perspectief te zien :d
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:55.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.