actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 22nd May 2018, 08:44
Jana.d*Boer Jana.d*Boer is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2017
Locatie: Noorderwijk
Posts: 30
Vrouw die zwaargewond raakte bij Cubaanse vliegramp overleden

Vrouw die zwaargewond raakte bij Cubaanse vliegramp overleden, twee laatste overlevenden kritiek

Een 23-jarige Cubaanse vrouw die vrijdag het vliegtuigongeluk bij de Cubaanse hoofdstad Havana overleefde, is in het ziekenhuis aan haar verwondingen overleden. Dat heeft het Cubaanse ministerie van Gezondheid bekendgemaakt.

Het dodental van het ongeluk komt daarmee op 111. De Boeing 737 crashte om onduidelijke redenen kort na het opstijgen van de Cubaanse internationale luchthaven José Martí bij Havana.

Volgens Cubaanse media verkeren de twee andere vrouwen van 19 en 39 die het ongeluk overleefden in kritieke toestand.

De bijna veertig jaar oude Boeing 737-200 van de Mexicaanse luchtvaartmaatschappij Damojh Aerolíneas, geleased door Cubana de Aviación, voerde vrijdag een binnenlandse vlucht uit van Havana naar Holguin. Kort na het opstijgen stortte het toestel neer.

Aan boord zaten 107 passagiers en 6 Mexicaanse crewleden. De slachtoffers zijn vooral Cubanen, maar naast de zes Mexicaanse crewleden gaat het ook om nog twee Argentijnen en twee in Cuba wonende Afrikanen.

Slechte conditie
Een voormalige piloot heeft de eigenaar van het neergestorte vliegtuig ernstige verwijten gemaakt. Oud-gezagvoerder Marco Aurelio Hernández Carmona zei in de Mexicaanse media dat hij vijf jaar geleden al melding maakte van de slechte conditie van het materiaal en de mensen. Als voorbeelden noemde Hernández oververhitte motoren, overbelaste toestellen en overwerkte piloten.

De Mexicaanse luchtvaartautoriteit heeft maandag dan ook de vergunning van eigenaar Aerolineas Damojh voorlopig ingetrokken. De maatregel geldt in elk geval voor de duur van het onderzoek dat de luchtvaartautoriteit heeft ingesteld naar de Mexicaanse maatschappij.

EIGEN MENING: Ik vind het nog altijd zeer jammer dat er zo'n vliegtuigongelukken kunnen gebeuren. Men beweert altijd dat vliegen de veiligste manier van reizen is maar de laatste jaren horen we niets anders dan vliegtuigrampen, vermiste vliegtuigen,... Ik weet niet of die fenomenen vroeger vaker voorkwamen of dat we er gewoon minder van hoorden. Ik moet zeggen dat zo'n zaken wel meespelen in mijn hoofd als ik zelf met het vliegtuig op vakantie ga, terwijl ik dat gevoel enkele jaren geleden totaal niet had. Ik vind het ook wel straf dat er meldingen zijn geweest over de slechte conditie van het materiaal en dat daar niets mee gedaan is. Zo zie je maar weer dat er eerst doden moeten vallen voor er iets gedaan wordt met een melding.

BRON:https://www.demorgen.be/buitenland/...itiek-b0988fe3/
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:21.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.