actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 8th November 2013, 08:02
I*te.VanHerreweghe I*te.VanHerreweghe is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Vorselaar
Posts: 95
Fiscus eist monsterbedrag van Karel De Gucht

De fiscus eist ruim 900.000 euro van Karel De Gucht. Alle gesprekken tussen de belastinginspectie en de eurocommissaris zijn afgebroken, meldt De Tijd. Het proces start op 25 november.

Het was even stil over de belastingzaak tegen Europees commissaris voor Handel Karel De Gucht (Open VLD). Maar op 25 november belandt de ‘fraudezaak’ in een publieke zitting voor de Gentse rechtbank van eerste aanleg, vernam De Tijd. Het bezwaarschrift van het echtpaar De Gucht tegen de belastingaanslag van de Bijzondere Belastinginspectie (BBI) is afgewezen. Daarom trekken ze nu naar de rechtbank om de aanslag aan te vechten.

De belastinginspectie eist zo’n 900.000 euro van De Gucht en zijn echtgenote. De aanleiding voor het belastingdossier is een verkoop van aandelen die het echtpaar zo’n 1,2 miljoen euro heeft opgebracht. De fiscus claimt op dat bedrag een belasting als beroepsinkomen, een bijbehorende boete van 50 procent op dat belastingbedrag plus nog eens de rente van de voorbije jaren. De Gucht heeft de belastingaanslag altijd betwist.

Terwijl op 25 november het proces in eerste aanleg begint over de grond van de zaak, zal de week voordien, op 19 november, nog worden gepleit voor het Gentse hof van beroep in een nog lopende procedurekwestie. De advocaten van de eurocommissaris zullen daar nog pleiten dat de BBI nooit de bankrekeningen van het koppel De Gucht had mogen inkijken. Dat is cruciaal. Want dankzij de inzage in de bankgegevens ontdekte de belastinginspectie de betwiste aandelenverkoop uit 2005, waar de zaak nu over gaat.

Bron : http://www.standaard.be/cnt/dmf20131108_00829407

Mijn mening: Indien men instaat is te bewijzen dat De Gucht aandelen verkocht op een betwistbare manier, dan vind ik het niet meer dan normaal dat hij hiervoor wordt beboet. Wanneer je als gewone burger in België gaat werken in het zwart, en er komt een controle, is de kans ook groot dan je een boete zal krijgen. Het bedrag dat de fiscus eist, vind ik persoonlijk wat overdreven. Dat de BBI de bankrekening van De Gucht niet had mogen bekijken, daar ben ik het mee eens. Dit zijn privérekeningen waar niemand zaken mee heeft.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:05.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.