actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 4th November 2011, 20:33
Heleen.Mariën Heleen.Mariën is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Arendonk
Posts: 104
Duitse verkeersminister neemt cd op voor agressieve chauffeurs

De Duitse minister van Verkeer Peter Ramsauer (CSU) heeft zelf een cd met klassieke muziek opgenomen die de verkeersagressie in Duitsland moet verminderen.

Ramsauer zegt in de Frankfurter Allgemeine Zeitung dat klassieke muziek autobestuurders tot rust brengt, minder agressief maakt en dat ze zo minder ongevallen veroorzaken. Ramsauer, die op zijn negende muziek begon te spelen, speelde voor "Adagio im Auto" een pianoconcert in van Wolfgang Amadeus Mozart.

Shubert door Schouppe?

In België komt er (voorlopig) geen gelijkaardig initiatief. "Ik kan geen muziek spelen", laat staatssecretaris voor Mobiliteit Etienne Schouppe (CD&V) via zijn woordvoerder weten. Schouppe is wel lovend over het cd'tje van zijn collega-minister. "Ik heb zelf ook baat bij rustige muziek in de auto. Het is een goed initiatief." (Belga/TE)

Knack, 2/11/2011

mijn mening: ik vind het zeer positief dat men oplossingen aan het zoeken is om verkeersagressie te verminderen. Verkeersagressie is namelijk een van de oorzaken van verschillende ongevallen op de baan. Wel lijkt het mij onmogelijk om iedereen te verplichten klassieke muziek te luisteren. Vele jongeren staan niet open om hun muziek op te geven voor klassieke muziek en dit zou misschien wel een averechts effect kunnen hebben. Ik denk wel dat de drempel tot rustige muziek in de auto minder groot is als men gewoon kalme hedendaagse muziek luistert. Of dit ook hetzelfde gewenste effect zal hebben als de klassieke muziek weet ik niet, ik ben er wel voorstander van.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 4th November 2011, 22:24
Noortje.Feyen Noortje.Feyen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Dessel
Posts: 23
Ik vind dit initiatief persoonlijk zeer origineel. Volgens mij kan dit zeer effectief zijn. Ik ervaar zelf ook een kalmerend effect als ik naar rustige muziek luister dus misschien is dit ook hetzelfde voor de chauffeurs. Ik hoop in elk geval dat de klassieke muziek geen averechts effect zal hebben. Ik zou persoonlijk zelf een cd met rustige muziek samenstellen ipv een cd vol met 'echte' klassieke muziek van bv. Beethoven te beluisteren. Zo kan de luisteraar er zeker van zijn dat hij/zij het goed zal vinden. Anders zal de chauffeur, naar mijn mening, nog agressiever worden als hij/zij het niet goed vind
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 5th November 2011, 00:46
Wouter G Wouter G is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 69
Mooi initiatief, maar het gaat niet veel effect hebben. De mensen die naar klassieke muziek in de auto luisteren zijn meestal van nature niet agressief in het verkeer en de overige mensen zetten gewoon iets anders op. Ik denk niet dat er een effectieve manier is om verkeersagressiviteit op te lossen. Maar laat de overheid zich vooral met deze 'nuttige' zaken bezighouden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:42.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.