actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > NASLAG > Focus op... > Midden-Oosten
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th November 2016, 00:28
Daan.D*upagne Daan.D*upagne is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Olmen
Posts: 49
Israëlische ministers keuren legalisering ‘wilde’ nederzettingen goed

Een Israëlische ministeriële commissie heeft een omstreden wetsontwerp voor de legalisering van ‘wilde’ nederzettingen op privaat Palestijns land goedgekeurd. Rechtsgeoriënteerde ministers hadden het wetsontwerp doorgedrukt in de wetgevende commissie, tegen de wil van regeringsleider Benjamin Netanyahu.

Eerder had de openbare aanklager Avichai Mandelblit gewaarschuwd dat het ontwerp ook in de afgezwakte versie een overtreding van het internationale recht is. Om in werking te treden, moet het nu nog door het parlement goedgekeurd worden.

Netanyahu had de ministers gevraagd de stemming uit te stellen en te wachten op een beslissing van het hoogste gerechtshof in Jeruzalem. Die had bevolen dat de op privaat Palestijns land gebouwde buitenpost Amona bij Ramallah tegen 25 december moest worden ontruimd. De regering wil zeven maanden uitstel om een oplossing te vinden. Dat wezen echter zowel de Israëlische kolonisten als de Palestijnse grondbezitters van de hand.

bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20161113_02569898
De standaard
13/11/16

Een Israëlische ministeriële commissie heeft een omstreden wetsontwerp voor de legalisering van "wilde" nederzettingen op privaat Palestijns land goedgekeurd. Rechtsgeoriënteerde ministers hadden het wetsontwerp doorgedrukt in de wetgevende commissie, tegen de wil van regeringsleider Benjamin Netanyahu, zo berichten Israëlische media vandaag.

Eerder had de openbare aanklager Avichai Mandelblit gewaarschuwd dat het ontwerp ook in de afgezwakte versie een overtreding van het internationale recht is. Om in werking te treden, moet het nu nog door het parlement goedgekeurd worden.

Netanyahu had de ministers gevraagd de stemming uit te stellen en te wachten op een beslissing van het hoogste gerechtshof in Jeruzalem. Die had bevolen dat de op privaat Palestijns land gebouwde buitenpost Amona bij Ramallah tegen 25 december moest worden ontruimd. De regering wil zeven maanden uitstel om een oplossing te vinden. Dat wezen echter zowel de Israëlische kolonisten als de Palestijnse grondbezitters van de hand.
Een Israëlische ministeriële commissie heeft een omstreden wetsontwerp voor de legalisering van "wilde" nederzettingen op privaat Palestijns land goedgekeurd. Rechtsgeoriënteerde ministers hadden het wetsontwerp doorgedrukt in de wetgevende commissie, tegen de wil van regeringsleider Benjamin Netanyahu, zo berichten Israëlische media vandaag.

bron: http://www.demorgen.be/buitenland/i...-goed-b4a51bd2/
De morgen
13/11/16

mening: Ik wou een artikel posten over dit onderwerp toen ik op de site van De morgen ging. Maar aangezien ik deze site bijna altijd gebruik om mijn artikel te posten dacht ik : Ik kijk eens op De Standaard toen mij iets bijzonders opviel. Dat deze 2 kranten allebei hetzelfde artikel posten en bijna helemaal hetzelfde overgenomen hebben. Ik vind dit niet kunnen dat 2 van de grootste kranten niet eens de moeite doen om hun eigen schrijvers in te zetten voor een artikel maar dit gewoon klakkeloos van elkaar overnemen. Ik zou denken dat dit het minste is dat kan verwacht worden van kwaliteitskranten. Het enige verschil is dat De morgen de moeite heeft gedaan om er 2 kleine zinnetjes bij te zetten. Het is goed dat ze de bron vermeld hebben maar ik vind dat dit niet genoeg is. Als je de reputatie wilt van een kwaliteitskrant dan mag dit ook wel te merken zijn aan de artikels.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:26.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.