actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > NASLAG > Focus op... > Midden-Oosten
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 7th November 2016, 18:57
Arne.D*Cnodder Arne.D*Cnodder is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Olen
Posts: 48
Assad lacht na vraag over gedode kinderen: ‘Ik slaap goed’

Assad lacht na vraag over gedode kinderen: ‘Ik slaap goed’

‘Ik slaap regelmatig en goed, ik werk, ik eet normaal en ik doe aan sport’, antwoordt de Syrische president Bashar al-Assad met een lach. In een pas gepubliceerd interview krijgt hij de vraag of hij niet wakker ligt van de vele kinderen die elke dag in zijn door burgeroorlog verscheurde land sterven.

Een journalist van The Sunday Times mocht op de thee in het Ottomaanse paleis van Assad in Damascus. Sinds 2010 is het regime van Assad verwikkeld in een burgeroorlog met enerzijds de jihadisten van IS en anderzijds milities van rebellen. Maar Assads leger, dat steun krijgt van Russische milities, maakt zich schuldig aan bombardementen en gasaanvallen op burgerdoelwitten.

‘We doen niet aan liefdadigheid’

Toch wil de Syrische president hier niet van weten. ‘Ik begrijp de vraag, maar hun dood is de schuld van de terroristen’, zegt Assad, geconfronteerd met de vele burgerslachtoffers. ‘Je moet goed begrijpen dat we met een oorlog bezig zijn, niet met liefdadigheid’, klinkt het zakelijk. ‘Om steden te bevrijden, moeten we ze soms vernietigen. Dan is het onvermijdelijk dat we onschuldige burgers verwonden of doden. Maar wat kan je doen? Als de terroristen in Aleppo burgers gebruiken als menselijke schilden.’

Gisteren werd het Syrische regime ervan beschuldigd een crèche te hebben gebombardeerd in een door rebellen gecontroleerde voorstad van Damascus. Daarbij kwamen zeker zes kinderen om het leven en raakten er 25 gewond.

In een interview met de New York Times vorige week gaf Assad aan dat hij nog zeker tot 2021 aan de macht wil blijven, tot zijn derde ambtstermijn is afgelopen.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20161107_02559775
Datum: 7/11/2016


Eigen Mening: Wat een schande vind ik dit. Zoals Ayse Cools gisteren al in haar post aanhaalde over de bomaanslag op de crèche kreeg ik net zoals haar even kippenvel toen ik dit nieuws vernam. Het is niet uitzonderlijk dat er een bomaanslag gebeurt in tijden van oorlog, maar een bom gooien op een crèche vind ik wel zeer laf. Spijtig genoeg levert dit nieuws geen kippenvel gevoel meer voor de president van dat land. Erger nog, Assad lacht er mee wanneer men hem met dit voorval confronteert. Ik kan Assad wel een beetje begrijpen wanneer hij vertelt dat zijn land in oorlog is en er bij elke oorlog wel burgerslachtoffers vallen. Wat ik niet begrijp, en helemaal niet vind kunnen, is dat hij ermee 'lacht' wanneer de vraag aan hem wordt gepresenteerd. Hij steekt de schuld van de vele burgerslachtoffers op de terroristen. Natuurlijk doet hij dit, de waarheid zelf onder ogen zien is zeer moeilijk en de schuld op iemand anders steken is zo gedaan. In het interview vertelt hij ook dat wanneer hij steden wil bevrijden dat hij ze dan soms moet vernietigen. Wat een schande is dit. Is deze stad dan wel echt 'vrij'? De terroristen zijn misschien dan wel weggejaagd, maar hoe staat het dan met de bewoners van die stad? Alles wat de bewoners hebben opgebouwd over de jaren wordt in 1 seconde vernietigd. Volgens mij is dat dan niet een overwinning.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:16.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.