actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > NASLAG > Focus op... > Midden-Oosten
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th May 2018, 17:26
Dries.L*enen Dries.L*enen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Olen
Posts: 47
Iran veroordeelt acht vermoedelijke IS-leden tot de dood

Iran veroordeelt acht vermoedelijke IS-leden tot de dood

Het Iraanse gerecht heeft acht vermoedelijke leden van de jihadistische terreurgroep Islamitische Staat tot de dood veroordeeld.

Ze worden schuldig geacht aan betrokkenheid bij twee dodelijke aanslagen in juni 2017 in Teheran, zo bericht het agentschap Mizan zondag. Het waren de eerste aanslagen die opgeëist werden door het soennitische IS in Iran.

Op 7 juni 2017 kwamen zeventien mensen om het leven bij aanslagen tegen het parlement en het mausoleum van ayatollah Khomeini in Teheran. Vijf aanvallers werden ter plekke gedood, en in de daaropvolgende weken werden nog verscheidene mensen opgepakt die verdacht waren van betrokkenheid bij de aanslagen. Volgens Mizan zijn er in totaal 26 beschuldigden in het dossier.

Eigen mening bij dit artikel:
Acht vermoedelijke leden van de Islamitische Staat zijn tot de dood veroordeeld omdat ze schuldig zijn bevonden aan betrokkenheid bij dodelijke aanslagen. Ik zelf ben voorstander van de doodstraf. Zware criminelen verdienen niet om verder te leven. Mijn mening kan onmenselijk overkomen, maar als je als persoon de fysieke en mentale kracht hebt om iemand te doden, dan ben je een gevaar voor de maatschappij. Opsluiten is niet erg genoeg omdat sommigen nog de kans krijgen om dan vrij te komen en dat moeten we net vermijden. Die kwaadaardigheid zit in de aard van de criminelen en door vele jaren opgesloten te zitten gaat dit niet verdwijnen. Terroristen verdienen de doodstraf en daar is in mijn ogen geen discussie over mogelijk. Van mij mogen ze de doodstraf ook opnieuw invoeren in België en andere Europese landen. Zware criminelen verdienen niet beter, een goede beslissing dus van het Iraanse gerecht.

Bron: DeMorgen.be
Datum: 13/05/2018
Link: https://www.demorgen.be/buitenland/...-dood-b5f552a7/
Geraadpleegd op: 13/05/2018
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:39.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.