actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > NASLAG > Focus op... > Midden-Oosten
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 16th December 2017, 16:24
joey.g*emans joey.g*emans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2016
Locatie: HERENTALS
Posts: 43
Twee massagraven van IS in het noordwesten van Irak ontdekt

ARTIKEL:
In het noordwesten van Irak zijn twee massagraven met slachtoffers van de terreurorganisatie Islamitische Staat (IS) ontdekt. In de graven in het Sinjargebergte werden rond de negentig doden gevonden, meldde de Koerdische nieuwssite Rudaw.

In de regio leven vooral leden van de religieuze minderheid der Jezidi. Een strijder van een lokale militie meldt dat het bij de meeste slachtoffers ging om jongemannen die tegen de IS hadden gevochten. Onder de lijken bevonden zich echter ook vermoorde vrouwen en kinderen.

In het gebied zijn al een resem IS-massagraven ontdekt. De extremisten hadden het Sinjargebergte in de zomer van 2014 overrompeld en duizenden Jezidi gedood of ontvoerd. Tienduizenden mensen sloegen voor de terreur op de vlucht. Eind 2015 slaagden Koerdische Peshmerga-strijders erin grote delen van het gebied te heroveren. De IS-extremisten beschouwen de Jezidi als "duivelaanbidders".

BRON:
https://www.demorgen.be/buitenland/...tdekt-b296905b/, De Morgen op 16/12/2017

EIGEN MENING:
Het is gek dat ze zo een massagraven vinden. Ik vind het een gekke gedachte dat er zo veel doden zijn ginder alleen al. Het zou niet mogen dat er kinderen zitten tussen de vermoorde personen. Dit zijn onschuldige levens die verwoest worden. Dat vind ik echt niet kunnen.
Het is onmogelijk dat er zo een strijd gevoerd word tegen een bepaald ander soort geloof. Dat kan ik niet vatten en dat zou ook gewoon niet mogen volgens mij.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:43.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.