actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th April 2015, 08:59
g*tte.jansen g*tte.jansen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Hoogstraten
Posts: 128
N-VA wil dat Nationale Loterij stopt met "schandalige campagnes"

Regeringspartij N-VA zet de aanval in op de Nationale Loterij. Ze vindt dat het overheidsbedrijf veel te "agressieve" reclamecampagnes opzet, luidt het in de kranten van het Mediahuis.
"Van zo'n overheidsbedrijf mag je verwachten dat het ethischer te werk gaat dan commerciële gokbedrijven", zegt Peter Dedecker (N-VA) in Het Nieuwsblad en in 'De ochtend' op Radio 1. Hij vindt slogans als "Word schandalig rijk" er ver over.

"Het lijkt alsof men mensen die geldproblemen hebben, wil aanzetten tot kansspelen", zo zegt hij. "Wanneer mensen die ten einde raad zijn op Google de zoektermen 'snel rijk worden' intikken, krijgen zij als eerste hit een communicatie van een overheidsbedrijf en en boodschap om hen nog meer afhandig te maken. Terijl een overheid die een betrouwbare partner zou moeten zijn."

Dedecker wil dat ook de vraag wordt gesteld wat voor een speler de Nationale Loterij moet zijn. "Als overheid moeten we mensen die in de problemen zitten een correcte boodschap geven: 'bespaar op uw uitgaven, ga werken en zoek desnoods hulp als u in de problemen zit'. Maar toch niet: 'verspeel nog wat meer geld'?"

Volgens N-VA zou de Loterij zich ook meer moeten profileren met het feit dat ze met de opbrengsten van onder andere de Lotto tal van goede doelen financiert. Ook door te benadrukken dat vorig jaar bijvoorbeeld 205 miljoen euro uitgetrokken werd voor maatschappelijke projecten zoals het Rode Kruis kun je reclame maken, oordelen ze bij de Vlaams-nationalisten.

Dedecker wil de Nationale Loterij niet aan banden leggen, maar pleit voor meer toezicht vanuit de Kansspelcommissie.

Bron: De Morgen
http://www.demorgen.be/binnenland/n...agnes-a2286144/
Mening:
Ik sluit aan bij de mening van de N-VA. De nationale Loterij zet mensen met geldproblemen enkel aan om nog meer geld te verkwisten. Hun slogans zijn zo gemaakt dat het lijkt dat het makkelijk is om zomaar, zoveel geld te verdienen.
Mensen met een gokverslaving gaan ook deelnemen aan de Loterij. In feite is hieraan deelnemen niets meer of minder dan gokken. Je hoopt op een beetje geluk, om die ene persoon te zijn die de winnende cijfers heeft. Voor sommige mensen werkt dit al snel verslavend. Ik ga er dus mee akkoord dat de campagnes van de nationale Loterij minder agressief moeten zijn. We moeten hier tegen in gaan en mensen met geldproblemen een systematische oplossing aanbieden.

Laatst aangepast door g*tte.jansen : 14th April 2015 om 09:11.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 14th April 2015, 13:25
Jorn.S*oops Jorn.S*oops is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Oud-Turnhout
Posts: 108
Reactie

Ik ga er mee akkoord dat de advertentie op het internet moet verdwijnen. Dit is te dubbelzinnig. In principe klopt het dat je via de nationale loterij snel rijk kan worden, want eens gewonnen ben je rijk, en dat op een paar minuten. De dubbelzinnigheid zit hem erin dat de kans dat je op deze manier rijk wordt heel klein is. Als staatsbedrijf mag je je inwoners niet op het verkeerde been zetten. Of de slogan mensen in geldproblemen aanzet tot het 'vergooien' van hun laatste restjes weet ik niet. Als ik merk dat ik geld te kort heb ga ik besparen in plaats van een lotje te kopen. Ik denk dat wie slim genoeg is zich kan weerhouden van deze reclamestunt. Het doel van een bedrijf met slogan is altijd het verkopen van hun product. Dan zou Coca-Cola ook zijn slogans moeten aanpassen. Als nu blijkt door wetenschappelijke studie dat mensen in financiële problemen sneller grijpen naar de kraslotjes, dan ga ik wel akkoord met het afschaffen van deze campagnes.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:51.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.