actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th October 2014, 14:31
Jonathan V*rwaest Jonathan V*rwaest is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Arendonk
Posts: 20
[B]Babysit krijgt vier jaar cel voor dood van peuter[/B]

ANTWERPEN De correctionele rechtbank van Antwerpen heeft Miriam M. (33) uit Antwerpen veroordeeld tot vier jaar cel, waarvan twee jaar effectief, voor het toebrengen van opzettelijke slagen aan een peuter van 1,5 jaar, die daardoor ongewild gestorven was. De Surinaamse babysit heeft altijd ontkend dat ze met het jongetje geschud had.
De moeder, zelf ook een Surinaamse, had haar zoontje op 26 juli 2013 bij Miriam M. afgezet. De beklaagde zou later verklaren dat de peuter dan al slaperig en apathisch was. Toen ze hem later die morgen soep wilde geven, zag hij bleek en draaiden zijn ogen weg. Haar neef raadde aan om de moeder te bellen, maar dat deed ze niet.

Boze geesten verdrijven met knoflook en limoen
Toen het jongetje helemaal verstijfde, wreef ze hem met knoflook en limoen in om de boze geesten te verdrijven. Pas toen hij niet meer reageerde, verwittigde ze de moeder en werden de hulpdiensten erbij gehaald. Het kind werd nog geopereerd, maar zijn toestand verslechterde snel. Hij bezweek twee dagen later aan de gevolgen van een hersenvliesbloeding.

Volgens de wetsdokter werd de peuter dooreen geschud, maar Miriam M. ontkende dat. Een tegenexpert van de verdediging meende dat de hersenvliesbloeding ook veroorzaakt kon zijn door een val. Zijn bevindingen werden voorgelegd aan de wetsdokter, maar die bleef erbij dat het niet om een accidenteel hoofdtrauma ging. De rechtbank vond het bijgevolg bewezen dat Miriam M. verantwoordelijk was voor de dood van het kind.

Schuldig verzuim
Ze werd daarnaast ook veroordeeld voor schuldig verzuim: ze wist rond 13 uur al dat het niet goed ging met het jongetje, maar had pas rond 15.30 uur stappen ondernomen. Ze had voorts onvoldoende toezicht gehouden, waardoor haar eigen zoontje van 5 de kans had gezien om de peuter meermaals tot bloedens toe te bijten.

De beklaagde zat bijna een jaar in voorhechtenis, maar is sinds juli weer op vrije voeten. Ze moet de moeder en de oma van de peuter nu al 19.000 euro schadevergoeding betalen, maar dat bedrag kan nog oplopen.

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnen...an-peuter.dhtml

Mijn mening: Ik vind dit heel erg voor de ouders en familie van het gestorven kind. Ik vind de straf die de vrouw krijgt te weinig. Het gaat hier nog altijd om de dood van een kind dat de mevrouw op haar geweten heeft. Dan vind ik 2 jaar effectief cel te weinig. De geldboete vind ik dan wel goed, hoewel dit de schade nooit helemaal zal kunnen herstellen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:35.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.