actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 12th May 2010, 21:00
jessica.mink jessica.mink is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Laakdal
Posts: 45
Dexia verdeelt 1,875 miljoen onder vijf directieleden

Dexia verdeelt 1,875 miljoen onder vijf directieleden

De vakbonden bij Dexia hebben op de algemene vergadering het bonusbeleid voor de directieleden zwaar op de korrel genomen. De directie heeft de volgende jaren recht op een bonus, terwijl het voorbije jaar 1.526 banen zijn geschrapt in de groep.

De bank gaat tot 1,875 miljoen euro verdelen aan haar vijf leden van het directiecomité, onder leiding van de Fransman Pierre Mariani. "Veeleer dan een bedankje aan het personeel, hadden we liever een lagere bonus voor de directeurs gezien", aldus een personeelsvertegenwoordiger op de aandeelhoudersvergadering in Brussel.

"Zo werkt het niet"
"Ik begrijp het, maar het is niet zo dat het werkt!", blokte voorzitter Jean-Luc Dehaene de kritiek af. Hij rechtvaardigde de beslissing door te wijzen op de belangrijke inspanningen die werden geleverd door het management om de bank opnieuw op het juiste spoor te brengen. Ook werd er in 2009 geen enkele bonus uitgekeerd.

Dure consultants
De vakbonden haalden ook uit naar de dure externe consultants waar de bank een beroep op doet om haar herstructurering te begeleiden. Ze willen de precieze tarieven kennen. "Ik ken geen enkele bank waar de herstructurering (als gevolg van de crash eind 2008, nvdr) gebeurde zonder hulp van buitenaf. Het is gezond om een externe visie te hebben", aldus Dehaene.

Hij verschafte ook duidelijkheid over de kostprijs voor alle externe consultants: 162 miljoen euro in 2008, 124 in 2009 en zo'n 110 miljoen euro in 2010. (belga/adb)

12/05/10 20u42
bron: www.hln.be

Mijn mening:
Het is logisch dat de directieleden dit geld kunnen ontvangen, maar waarom net nu?
De crisis is nog niet gedaan en de mensen van Dexia gaan weer met het geld smijten. De bonus die de directieleden krijgen is dan ook wel erg hoog. De personeelsleden kunnen niets doen aan deze beslissing en staan machteloos. Het zou beter zijn als de directieleden zouden wachten met zo een hoge bonus tot de crisis weer helemaal opgelost is. De personeelsleden krijgen weer geen geld en de banken zijn er ook noch niet volledig bovenop gekomen.
Dat de bank consultens heeft aangenomen om de bank er terug boven op te helpen is normaal maar waarom kiezen ze dan voor zo'n dure mensen de bedragen die ze moeten betalen aan de consultens zijnextreem hoog en ik heb het gevoel dat deze bedragen met de tijd nog hoger de lucht gaan inschieten.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 12th May 2010, 21:35
Sharon van Ballaer
Gast
 
Posts: n/a
Moet dit echt zoveel zijn, 1,875 miljoen euro onder 5 directieleden? Ik ben ervan overtuigd dat deze mensen zonder hun uitzinnige bonussen zeer goed kunnen overleven. Dus wat maakt hen meer dan de gewone arbeider? Er zijn 1526 jobs gesneuveld, d.w.z. 1526 gezinnen met minstens één inkomen dat wegvalt. Zouden ze dat geld niet beter onder hen kunnen verdelen als steun? Ik dacht toch altijd dat de directie met zijn personeel moest inzitten, maar blijkbaar is dit niet zo.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:01.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.