actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th May 2010, 10:50
Sanne.Cocx Sanne.Cocx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Feb 2010
Locatie: Rijkevorsel
Posts: 132
België even vuil als Oekraïne

BRUSSEL - Volgens een studie van de universiteiten van Yale en Columbia is België een erg slechte leerling op milieuvlak. Dat staat dinsdag te lezen in de kranten van de groep Sud Presse.

België bekleedt de 88ste plaats voor de kwaliteit van zijn milieu, op een totaal van 163 landen.

België bevindt zich in het gezelschap van Oekraïne, ver van alle andere Europese landen, die veeleer in de bovenste regionen van de rangschikking staan. Alleen Cyprus doet het minder goed dan ons land. In dezelfde studie die twee jaar geleden werd gepubliceerd, stond België nog op een 57ste plaats op 149 landen.

De onderzoekers hanteren verscheidene criteria. Terwijl ons land het er al bij al niet slecht vanaf brengt voor bosbeheer of drinkwaterkwaliteit, liggen de scores een pak lager op het vlak van luchtvervuiling, biodiversiteit of de strijd tegen de klimaatverandering.

bron: destandaard.be

Ik vind het erg dat we hier zo slecht op scoren. Dit zou toch een prioriteit moeten zijn.
Ik denk dat veel Belgen de klimaatverandering als een "ver van hun bed"-fenomeen bekijken. Grootschalige verandering kosten geld. Misschien dat zulke investeringen tijdens deze financieel moeilijke periode niet zo goed uitkomen. Maar als je dan bekijkt dat andere Europese landen wel beter scoren, zou dat voor ons toch ook mogelijk moeten zijn.
Daarnaast vind ik dat ieder individu ook zijn steentje zou moeten bijdragen. Alle kleine beetjes helpen ...
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 19th May 2010, 18:42
Mathias Van der Sanden Mathias Van der Sanden is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Hulshout
Posts: 65
Ik vind het wel merkwaardig dat we gezet worden naast landen als Oekraïne. Misschien heb ik een slecht beeld van Oekraïne maar ik denk toch niet dat ze daar zo 'proper' leven.
Ik erger mij soms aan de toenemende drukte op de vlaamse wegen. Wij nemen te snel de auto, zelfs voor kleine verplaatsingen, en daar zou verandering in moeten komen. Iedereen weet dat er verandering in zou moeten komen, maar bijna niemand doet er iets aan.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:19.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.