actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 22nd February 2012, 22:25
charlotte.vanlooy charlotte.vanlooy is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Berlaar
Posts: 106
Wachten op trein en bus wordt betalend

Trein- en busreizigers die graag op tijd aan hun halte staan, zullen dat binnenkort in hun geldbeugel voelen. De Vlaamse regering wil het wachten op openbare diensten immers betalend maken.

De beslissing kadert in de besparingen die de Vlaamse, en later ook federale, regering wil doorvoeren. ’Het is vreemd dat wachten op de bus vandaag gratis is’, verdedigt Hilde Crevits (CD&V), Vlaams minister van Mobiliteit, haar beslissing. ‘Busreizigers genieten van warme bushokjes, met aangename zitbanken en leuke prenten of uitgebreide reisinformatie aan de wand. Treinreizigers genieten daarbovenop nog van hippe muziek, tal van snackautomaten en krantenwinkels. Geef toe, het is eigenlijk onbegrijpelijk dat al die luxe vandaag gewoon gratis is voor de reizigers.’

De betaling verloopt via een elektronische ledenkaart. ‘Een ingebouwde chip wordt geactiveerd van zodra de reiziger onder een buspaal, in een bushokje of in het station komt. Dan begint de teller te lopen. Op het platteland geldt een tarief van dertig eurocent per minuut, in de stad is dat een halve euro. Ook het gebruik van de roltrappen of de automatische bus- en treindeuren kost een halve euro per keer. Dat zijn slechts kleine bedragen voor het onderhoud van een fantastische dienst.’

Als het project positief wordt beoordeeld, wil de Vlaamse regering op termijn ook het wachten op andere openbare diensten, zoals de gemeente of de brandweer betalend maken.

Bron: http://tvolen.be/2012/02/21/wachten...wordt-betalend/

Mening: Ik vind dit totaal verkeerd ! We moeten echt voor alles, maar dan ook alles betalen! Mensen gaan door deze invoering niet meer vroeger naar de bus/trein maar wat als die bus of die trein vroeger is ? Dit is gewoon schandalig, meer woorden heb ik hier niet voor ....
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 22nd February 2012, 23:54
AVO AVO is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Grobbendonk
Posts: 122
@charlotte.vanlooy: Het artikel is als grap bedoeld, niet serieus nemen dus
__________________
Everybody is a genius.
But if you judge a fish by its ability to climb a tree,
it will live its whole life believing that it is stupid.
A. Einstein
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 23rd February 2012, 14:39
Evelien.Van.Lieshout Evelien.Van.Lieshout is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Herenthout
Posts: 97
Ooh, wat een geweldig artikel! Het is natuurlijk als grap bedoeld, maar langs de andere kant moeten we vaak al betalen voor de vreemdste dingen. Ik begrijp het bijvoorbeeld nog altijd niet dat we moeten betalen voor vele openbare toiletten. Wie geen geld heeft en zo nodig moet, moet die dan op straat gaan? Ik vind het echt enorm vreemd dat ik altijd 50 eurocent (!) moet betalen wanneer ik naar het toilet ga. Oké ja, de toiletten worden proper gehouden, maar is dat nu de manier? Kunnen de mensen zelf niet een beetje meer respect tonen en gewoon hun toilet proper houden waar ze zijn geweest?

Het artikel is dus duidelijk een parodie op al wat nu al betalend is.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:08.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.