actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Vierde Macht (media)
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th May 2015, 16:47
J*rgi.Leus J*rgi.Leus is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Herenthout
Posts: 63
Leo Hellemans wil cultuurswitch binnen de VRT

In een interview dat vrijdag in de krant verschijnt, pleit Leo Hellemans, de gedelegeerd bestuurder van de VRT, voor een cultuurswitch binnen zijn bedrijf.

‘Vanaf nu moet het zijn: elke euro telt. Dat oeverloos blijven discussiëren en uitproberen gaat niet langer op. Dat kan niet meer. Een sterke VRT kan alleen als onze organisatie onberispelijk is.’

Vorige week nog had ex-VRT-gezicht en kamervoorzitter Siegfried Bracke het in Knack over een mismatch-lijst bij de VRT waarop enkele honderden namen zouden staan van mensen die ‘niet meer functioneren op de VRT’. De vakbonden ontkenden het bestaan van die lijst en vroegen om het ontslag van Bracke die officieel nog altijd in dienst is bij de openbare omroep.

Op dit moment worden de krijtlijnen van de toekomst van de VRT uitgetekend. In het Vlaams parlement zijn vijf hoorzittingen gepland ter voorbereiding van de nieuwe beheersovereenkomst tussen de VRT en de overheid. Experts en belanghebbenden mogen in die hoorzittingen hun ideeën en bedenkingen toelichten .

Op donderdag 21 mei komen onder meer Medialaan (VTM, 2BE, Q-music), SBS Belgium (VIER, VIJF), Mediahuis (De Standaard, Het Nieuwsblad) en de Persgroep (De Morgen, Het Laatste Nieuws) hun licht werpen op de toekomst van de media en VRT.

Bron: De Standaard - 14/05/2015 http://www.standaard.be/cnt/dmf20150514_01680837

Mijn mening: De VRT zal veranderen door nu na te denken over hun uitgaven. "Elke euro telt". Hetgeen ik dan vreemd vind is dat er niet meer oeverloos gaat worden gediscussieerd en er veel minder wordt uitgeprobeerd. Om een goede keuze te maken, lijkt het me juist goed om toch enige tijd stil te staan bij een grote beslissing. Verder vind ik vernieuwing op tv een positief iets, dat vaak ook tot winst leidt. Daarbij vind ik het raar dat er minder gaat worden uitgeprobeerd. Het feit dat die mismatch-lijst ooit zou bestaan hebben, zou kunnen wijzen op het feit dat er vaak fraude binnen de VRT is gepleegd. Het lijkt me dan ook logisch dat ze ook daar op besparen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:38.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.