actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 20th October 2015, 09:32
T*ïssa.Vermeiren T*ïssa.Vermeiren is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Apr 2015
Locatie: Oostmalle
Posts: 55
Ben Weyts gaat ten strijde tegen sjoemelen met theoretisch rijexamen

Ben Weyts gaat ten strijde tegen sjoemelen met theoretisch rijexamen

Minister van Verkeer Ben Weyts (N-VA) laat de vragen voor theoretische rijexamens veranderen. Zo hoopt hij bedrijfjes te slim af te zijn die stoomcursussen geven met trucs en knepen om erdoor te geraken.
Dat zegt Vlaams Parlementslid Lorin Parys (N-VA), die over deze “wanpraktijken”, zoals hij het noemt, een schriftelijke vraag stelde aan de minister. “Ik wacht nog op het schriftelijke verslag, maar op het kabinet is mij verzekerd dat wordt ingegrepen”, zegt Parys.

Het gaat om bedrijfjes zoals Zekerslagen.be en Altijdgeslaagd.be, die “honderd procent slaagkans” beloven en die op een of andere manier (waarschijnlijk door opnames met smartphone) alle mogelijke vragen kennen en allerlei ezelsbruggetjes en andere trucs hebben bedacht om de kans op succes te vergroten.

De deelnemers aan de stoomcursussen leren op deze manier niet de verkeersregels grondig kennen, ze weten alleen welke antwoorden ze moeten geven.

Een tip bij Zekerslagen.be is bijvoorbeeld: “Zie je het icoontjes van een telefoon, dan is het antwoord altijd ja.” Of: “Bij vragen over brandstofverbruik moet je altijd ‘stijgt’ antwoorden.” Of: “Kijkt de politie naar jou, dan moet je stoppen.”

Bij Altijdgeslaagd in Nederland luidde een tip: “Als er iets over punt A of punt B wordt gevraagd, altijd punt B antwoorden.”

De cursus duurt van ’s ochtends tot in de namiddag, meteen nadien worden de deelnemers naar het examencentrum gebracht om er de officiële test af te leggen. De kostprijs is 99 euro (Zekerslagen.be) of 144 euro (Altijdgeslaagd.be). Wie niet slaagt, mag kosteloos opnieuw deelnemen aan de cursus, tot het lukt.

Bron: http://www.gva.be/cnt/dmf20151019_0...tisch-rijexamen
Eigen mening: Ik wist zelfs niet dat zoiets als 'Altijdgeslaagd' bestond. Ik dacht dat de examenvragen van een theoretisch examen zeker niet publiek gekend waren en ze van tijd tot tijd toch wel veranderden! Ik vind het een goede zet van Ben Weyts om deze vragen nu grondig aan te passen zodat 'Altijd punt B' aanduiden volledig fout is. Er mag eigenlijk geen systeem inzitten dat ze kunnen doorgronden. Eerlijk gezegd vind ik de cursus ook wel heel duur. Ik heb mijn theoretisch boek drie jaar geleden aangekocht voor € 25 en omdat ik rijbewijs op school kreeg, moest ik niets betalen voor mijn examen af te leggen. Maar dan nog, als ik het examen in een examencentrum ging afleggen was ik misschien € 15 kwijt. € 40 in het totaal dus. De verkeersregels kennen is ook veel te belangrijk! Waarom zou je er in godsnaam mee willen 'sjoemelen'? Als je op de baan bent met een voertuig, heb je een grote verantwoordelijkheid!

Laatst aangepast door T*ïssa.Vermeiren : 20th October 2015 om 09:41.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:14.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.