actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 9th November 2016, 20:14
Lennerd.V*ulemans Lennerd.V*ulemans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Vorselaar
Posts: 26
‘Trump opvallend mild in overwinningsspeech: ”Tijd om samen te komen als één volk”

overwinningsspeech: "Tijd om samen te komen als één volk"
BEWAAR ARTIKEL
REACTIES
74
Door: redactie
9/11/16 - 08u32 © getty.
UPDATE Donald Trump wordt de 45e president van de Verenigde Staten. In zijn overwinningsspeech heeft hij zijn aanhangers toegesproken. Opvallend daarin: de mildere toon die hij meteen aansloeg.
Donald Trump wordt de eerste Amerikaane president die eerder geen publiek ambt heeft bekleed of in het leger heeft gediend. Hij begon zijn overwinningsspeech met Hillary Clinton te bedanken.

"Ik heb net een telefoontje gekregen van minister Clinton", zei Trump. "Ze heeft ons gefeliciteerd met de overwinning. En ik heb haar gefeliciteerd met een hardbevochten campagne."

Trump bedankte Clinton zelfs voor haar jarenlange inzet voor de Verenigde Staten. Opvallend, nadat hij haar doorheen gans de campagne de gevangenis in wenste. "We zijn Clinton dankbaar om haar jarenlange inzet."
"Ik beloof de president voor alle Amerikanen te zijn"

Ik zeg aan Democraten, Republikeinen en onafhankelijken. Het is tijd om nu samen te komen als één volk. Ik beloof dat ik de president zal zijn voor alle Amerikanen.
Donald Trump
Dan kwam hij met een boodschap aan de inwoners van de Verenigde Staten. "Ik zeg aan Democraten, Republikeinen en onafhankelijken. Het is tijd om nu samen te komen als één volk. Ik beloof dat ik de president zal zijn voor alle Amerikanen. Dat is belangrijk voor mij", zo klonk het. "Aan zij die mij niet gesteund hebben, reik ik de hand uit om te werken aan de eenmaking van dit land."

"Onze campagne was geen campagne, maar een beweging", ging Trump verder. "Van mensen die een betere toekomst willen voor zichzelf en hun families. Het is een beweging van mensen van verschillende achtergronden, culturen en religies. We zullen de Amerikaanse droom hernieuwen."
"Ik wil het enorme potentieel uit dit land halen", blikt hij nog vooruit. "Het wordt prachtig. De vergeten mannen en vrouwen van deze natie zullen niet langer vergeten worden. Wij gaan onze steden, ziekenhuizen, bruggen, wegen, ... heropbouwen. En we zullen daarmee miljoenen mensen tewerk stellen. En we zullen zorg dragen over onze veteranen."

MOTIVATIE:
De Amerikaanse verkiezingen lijken net een circus. Twee jaar lang duren ze en gaan door het leven als een echte “rollercoaster”. Ook het ganse kiessysteem kan je nauwelijks vergelijken met ket systeem dat wij hier kennen. Kiezen tussen twee mensen die elk een partij vertegenwoordigen kennen wij hier niet. Ook de manier van campagne voeren geeft toch wel een circusachtige indruk. Heel opvallend is ook de manier van debatteren. Of het nu in het openbaar is of privé, ze schelden mekaar de huid vol en vergeten vaak te zeggen waarover het eigenlijk gaat. Ieder probeert zoveel mogelijk mensen op hun kant te krijgen door de andere in een negatief daglicht te zetten. Ook dat zien we hier onze politici toch niet doen. Wat me ook opviel was dat de voorspellingen en prognoses niet de juiste uitslag voorspelde. Iedereen was ervan overtuigd dat Clinton de verkiezingen zou winnen. Het verdict bleek anders. Ik merk ook veel angst bij onze politici en die van Europa. Ze zagen blijkbaar een betere politieke partner in Clinton dan in Trump. Ze denken dat dit enorm veel gevolgen kan hebben voor de wereldeconomie en de veiligheid in de wereld. Eerlijk gezegd kan ik dat niet echt inschatten en lijkt het me misschien beter om te besluiten dat we President Trump het voordeel van de twijfel geven. Het is ten slotte toch aan hem om zich te bewijzen met de andere wereldleiders als toezichters. Dat er veel zal veranderen lijkt me wel het geval.


Bron: Het Laatste Nieuws door redactie ‘Trump opvallend mild in overwinningsspeech: ”Tijd om samen te komen als één volk” http://www.hln.be/hln/nl/10496/Verk...-een-volk.dhtml geraadpleegd op 9/11/2016
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:53.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.