actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 9th October 2014, 19:58
D*nnis Geentjens D*nnis Geentjens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2013
Locatie: Vosselaar
Posts: 93
Jihadisten houden Belgische en haar zoontje gevangen in Syrië

De 29-jarige Laura uit het Waalse Jumet leerde in maart Oussama kennen via het internet. De jonge moeder werd dolverliefd op de 31-jarige man met Tunesische roots die al sinds zijn 18 jaar in België woont. De twee spraken regelmatig af en van het een kwam het ander. Nu wordt Laura samen met haar zoontje al vier maanden vastgehouden door Syrische jihadisten.

Ik had geen keuze, ze hebben mijn zoon
Laura uit Jumet in een bericht aan haar moeder.

In juni stelde Oussama Laura voor om de vakantie door te brengen in Tunesië bij zijn familie, maar op het laatste nippertje wijzigde hij de plannen en gingen ze een droomcruise maken met hun drietjes. Op 13 juni vertrokken Oussama, Laura en Ileyss vanuit Venetië naar Turkije. "Het was niet de eerste keer dat onze dochter naar het buitenland ging", aldus Pascalino en Antoinette, ouders van Laura. "We waren blij dat ze op vakantie ging."

Nachtmerrie
De droomreis draaide echter uit op een nachtmerrie: Laura en haar zoontje worden al vier maanden vastgehouden door Syrische jihadisten. Alles ging goed bij het vertrek in Venetië, maar toen ze in Turkije aankwamen, veranderde alles. Ze zijn nooit meer aan boord gekomen na een tussenstop. "Zoals bij elke cruise, maak je regelmatig stops om een stad te bezoeken, maar in Turkije zijn ze nooit meer opgestapt. De reisverantwoordelijke heeft de Belgische politie verwittigd dat er drie personen ontbraken. Het ging om mijn dochter, mijn kleinzoon en die vent", aldus Pascalino.

Agenten aan de deur
Enkele dagen na het vertrek stond de politie aan de deur van Pascalino en Antoinette. "Het was al laat. De agenten hebben ons direct gevraagd waar onze dochter was. Ze hebben ons gezegd dat Oussama, Laura en Ileyss nooit meer zijn opgestapt na de tussenstop in het Turkse Izmir. De politie heeft onmiddellijk naar Laura gebeld, maar zij bevestigde dat ze nog steeds op de boot was. Ze kon de agenten wel niet doorverbinden met de kapitein om er zeker van te zijn dat ze zich nog steeds op het schip bevond."

In het oog gehouden
"We hadden meteen door dat er iets niet klopte", aldus de vader. "Ze werd in het oog gehouden door Oussama. De volgende dag belde Laura terug om te zeggen dat ze in Syrië was." De ouders hebben meteen naar de politie gebeld. Laura stuurde nog een bericht naar haar moeder waarin ze zei dat ze gedwongen werd om te volgen. "Ik had geen keuze, ze hebben mijn zoon."

Dochter gaan zoeken
Pascalino en Antoinette hebben een oproep gedaan om hun dochter en hun kleinzoon uit de handen van de jihadisten te redden. Na drie maanden zonder zijn dochter, besloot Pascalino om Laura te gaan zoeken. Op 35 km van de plaats waar ze wordt vastgehouden, werd hij echter tegengehouden. Pascalino slaagde er toch in om zijn dochter te bereiken. "Ik heb met haar gebeld. Ik heb haar gezegd dat ze naar het station moest gaan met de kleine en dat er daar iemand op haar zou wachten", aldus de moedige vader.

Machteloos
Aan het eerste controlepunt werden de moeder en haar zoontje echter herkend en teruggestuurd vanwaar ze kwamen. Laura ontsnapte aan een straf van 50 zweepslagen, maar haar zoontje werd ontzettend lang ondervraagd. Pascalino en Antoinette voelen zich machteloos, maar hebben beloofd aan hun dochter om terug te keren.

Bron: De Morgen
URL: http://www.demorgen.be/binnenland/j...syrie-a2081097/
Datum: 9/10/2014

Mening:
Het is een zeer eigenaardig verhaal. Een vrouw wordt verliefd op een man van Turkse afkomst. Wat er wel niet in staat vermeld is dat de zoon van Laura een zoon is van deze Turkse man of van een man uit een vorige relatie.
(Als we het gehele verhaal lezen krijg ik de indruk dat de zoon van een vorige relatie komt)
Nu mijn grootste vraagteken bij dit artikel is of de actie van de ontvoering een plan is van Oussama? Volgens mij wel. Zeker als je weet dat moeder en kind worden vastgehouden dichtbij waar het cruiseschip aanlegde. Ik denk dat het inderdaad om een echte ontvoering gaat. Wat ik wel heel raar vind is dat de ouders nog weinig of geen contact hebben gehad met de Turkse politie. Zij kennen de naam van één van de mogelijke ontvoerders, dus dit kan toch leiden tot een onderzoek!

Laatst aangepast door D*nnis Geentjens : 9th October 2014 om 20:12.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:36.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.