actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 21st December 2013, 19:00
E*ilie.Payne E*ilie.Payne is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Herentals
Posts: 101
Man krijgt GAS-boete voor opruimen zwerfvuil

Man krijgt GAS-boete voor opruimen zwerfvuil

Norbert De Smit uit Oostende is al weken de kluts kwijt. Al jaren ruimt de man alle zwerfvuil op dat hij in de Oostendse jachthaven ziet liggen. Tot hij plots een GAS-boete in de bus vond. 62 euro voor sluikstort. ‘Ik ben er het hart van in’, zegt De Smit in de Krant van West-Vlaanderen.

Norbert De Smit is een gekende figuur in Oostende. Jarenlang viste hij op de boot van zijn vader op garnalen of sprot. Toen hij met pensioen ging, vond De Smit een nieuwe hobby: hij werd de ‘wandelende vuulbak van de koaje’.

‘Mijn grootste hobby is zwerfvuil verzamelen en in de vuilbak gooien’, vertelt De Smit aan de Krant van West-Vlaanderen. Daarvoor werd de man al herhaaldelijk gelauwerd.

Maar op 19 oktober ging het mis. Norbert De Smit had net een zakje met zwerfvuil in de vuilnisbak gegooid, toen hij aangesproken werd door een vrouw. ‘Ze vertelde me dat ik een GAS-boete verdiend had’, aldus De Smit in de Krant van West-Vlaanderen. En enkele weken later lag er inderdaad een boete van 62 euro in de bus.

‘Ik ben er het hart van in. Ik doe mijn best om de straten en het strand proper te houden en daarvoor word ik nu gestraft. Ik ben er echt kapot van. Die heb ik niet verdiend.’

bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf2013...ampaign=seeding

Mijn mening

Wordt dit niet stilaan te belachelijk voor woorden ? Ik vind ze tegenwoordig echt te ver gaan. In Antwerpen kreeg een meisje met een verstandelijke beperking een GAS - boete omdat ze op haar fluit aan het blazen was op straat. In Hasselt is het bijvoorbeeld verboden om op de leuning van een bankje te zitten. In Sint-Niklaas is het verboden om in een boom te klimmen en in Staden kreeg een automobilist een GAS-boete van 25 euro omdat hij zijn afneembare trekhaak bij niet-gebruik niet had afgenomen. Kom op ? Straks komt het zover dat we niet meer hand in hand mogen wandelen op straat omdat dit de gevoelens van anderen kan kwetsen.

In het geval van hierboven vind ik dat ze blij mogen zijn dat iemand dit wilt opruimen. Wat moet hij dan doen ? Het zwerfvuil mee naar huis nemen waar hij moet betalen voor afval dat niet van hem is ? Ik neem aan uit dit artikel dat de vrouw hem dus heeft aangegeven voor die GAS-boete. Kunnen we dan binnenkort elk persoon die we niet graag hebben een GAS-boete doen krijgen ? Ik denk dat we een beetje verdraagzamer moeten zijn tegenover onze naasten.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 22nd December 2013, 11:37
Leen.Buyens Leen.Buyens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Mar 2012
Locatie: Gierle
Posts: 87
Hetzelfde dacht ik toen ik het artikel las over de man in Frankrijk die een boete kreeg omdat hij zijn eigen glas op de toog ging zetten.
Ik vind de aanklacht 'sluikstort' ook erg raar. Voor de zekerheid heb ik even opgezocht wat men onder sluikstorten verstaat: "Sluikstorten is het storten van afvalstoffen op plaatsen waar dit wettelijk of reglementair verboden is, of afvalstoffen die gestort of achtergelaten worden op niet-reglementaire tijdstippen of in niet-reglementaire recipiënten.", staat op de website http://verdwaaldvuil.be/. Als ik deze omschrijving bekijk snap ik écht niet waarvan de aanklacht komt. De man ruimt gewoon zwerfvuil op, hij stort het toch niet op plaatsen waar dit verboden is? Alweer een voorval waarmee de gemeentes zich niet bepaald populair maken!
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 22nd December 2013, 15:48
Cedric.Van.Nederkassel Cedric.Van.Nederkassel is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Zandhoven
Posts: 65
De Gas boetes moeten dringend worden aangepast. Het initiatief was eenderzijds wel een mooi begin : "Het aanpakken van bepaalde maatschappelijke problemen, veroorzaakt door hangjongeren en probleemzaaiers". In deze ideologie kan ik volgen dat men moet proberen de straten van grootsteden tot kleine dorpen proper te houden van zekere elementen, die zich elders moeten begeven.

Nu is het hek, spijtig genoeg, van de dam en beginnen de gemeenten en vooral de lokale politie de verworven machtspositie te misbruiken, om ronduit BELACHELIJKE boetes uit te schrijven. Vrije meningsuiting wordt niet meer getolereerd en daarbovenop onschuldige handeling van jeugdorganisaties en VZW's worden systematisch de kop ingeduwd.

Een vriend van me had een gasboete gekregen omdat hij als verantwoordelijke van een VZW Café, dus verantwoordelijk was van geluidsoverlast veroorzaakt door klanten in dat café. Dit tijdens een inzamelactie voor 0000-0000-2121.


Ik ben benieuwd of ik, voor het uiten van mijn mening, hier een Gasboete voor zal krijgen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:03.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.