actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 18th November 2011, 07:51
mamaInge mamaInge is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Pulderbos
Posts: 58
Als ze Bryan meteen uit die ton hadden gehaald, leefde hij nog’

HERSELT - Het Turnhoutse gerecht beveelt een onderzoek wegens schuldig verzuim tegen zes agenten die dinsdagavond mee zochten naar Bryan De Roey (1,5 jaar) in Herselt, bij Westerlo. Ze vonden de peuter in een regenton, maar ze lieten hem in het koude water liggen. Omdat hij dood was, meenden ze. Maar Bryan leefde nog. Pas gisteren stierf de jongen in het ziekenhuis.
‘Dat onze Bryan in die ton viel, dat was een ongeval. Maar dat hij stierf, is bijna moord.’ Bryans ouders Levi De Roey (22) en Kelly De Greef (18) kregen gisterochtend het harde nieuws te horen dat de dokters hun enige zoon niet meer hadden kunnen redden. Dinsdagmiddag wou Bryan nog even in de tuin spelen, net op het moment dat er bezoek was. Het jongetje ontsnapte even aan de aandacht van de familie. Iedereen ging meteen op zoek. Toen Bryan na een half uur niet gevonden was, waarschuwde de familie de politie. Er daagden zes agenten op.
‘De eerste twee agenten waren vriendelijk en beleefd’, zegt vader Levi. ‘Maar die vier andere agenten bekeken ons meteen anders.’
Voetje
Iets na 18 uur vond een agent het 22 maanden oude jongetje in een regenton, vlak naast het huis. Een ongeval, zo is ondertussen duidelijk geworden. Bryan moet op enkele opgestapelde auto-onderdelen geklommen zijn, en is in het water gevallen. ‘Toen de agenten onze zoon vonden, hebben ze ons niet gewaarschuwd. Ze lieten ons verder zoeken, ver weg van de ton. We kregen het in de gaten omdat ze iedereen van die plek weghielden.’

‘Ik wou tot elke prijs op die plaats raken’, zegt Levi. ‘Ik heb over een afdak geklauterd, door een beek geploeterd en zo door ons huis gerend. Ik moest een agent op de grond gooien en een andere agent wegduwen, en toen zag ik het: zijn voetje stak uit de ton. Ik werd helemaal gek.’

Pas toen gaven de agenten toe dat ze Bryan al gevonden hadden. ‘Maar we werden op een afstand gehouden en we moesten van het terrein af. We schreeuwden en tierden dat ze Bryan uit die ton moesten halen. Dat ze hem moesten redden. Niets hielp. Pas toen een ambulance arriveerde, werd Bryan eruit gehaald. Ondertussen was er minstens een half uur verstreken.’

De ambulanciers waren de eersten die keken of Bryan nog leefde en ze begonnen meteen met de reanimatie. De jongen werd nog naar het UZ Gasthuisberg gevoerd in Leuven, maar dokters konden hem niet meer redden. Woensdagavond was de jongen al hersendood. Gisteren kregen de ouders te horen dat Bryan overleden was.

‘De agenten hebben een inschattingsfout gemaakt’, zegt burgemeester Luc Peetermans (CD&V). ‘Omdat ze al anderhalf uur aan het zoeken waren, dachten ze dat de jongen dood was.’ Er was volgens de agenten mogelijk sprake van kwaad opzet. ‘Ze oordeelden dat het parket een onderzoek zou starten, en ze wilden de plaats beschermen voor verder sporenonderzoek. Voor alle duidelijkheid: dat is geen vaststaande procedure. Agenten moeten wel sporen vrijwaren, maar ze moeten natuurlijk wel eerst proberen om iemand te redden.’

‘We werden als moordenaars behandeld’, vinden de ouders.

bron: De Standaard.be

Mijn mening: Ronduit schandalig! Dit is weer typisch belgisch, we volgen de procudure al kost het een mensenleven zo blijkt. Blijkbaar moet men eerst de regeltjes volgen en dan het gezonde verstand. Dat je op een plaats van delict geen sporen mag uitvegen is logisch maar het gaat hier verdorie over een kind van 1,5 jaar. De politie probeert zich via de media er nu uit te zeveren door reportages te geven over de goede opleiding van de politieschool. Ik vraag me af of een politieagent ook zo zou reageren moest zijn eigen kind in die ton liggen.....
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:26.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.