actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 20th May 2009, 15:56
Jill Wuyts Jill Wuyts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Geel
Posts: 88
Slaapdronken

In het Engelse Horsham is het slaapwandelavontuur van de 18-jarige Rachel Ward miraculeus goed afgelopen.

Slaapdronken stapte de tiener uit haar bed, trok een raam open en dook liefst acht meter naar beneden. Daar landde ze op een klein grasperk. Ze zakte liefst 20cm diep in het gras. Half bij bewustzijn riep ze om hulp en werd door haar ouders in allerijl naar een ziekenhuis gebracht. Daar bleek zowaar dat ze niks gebroken had.

Doodmoe
Pas een dag later ontwaakte ze helemaal uit die nare droom die echt gebeurd was. Het merkwaardige ongeval gebeurde in het kasteel van haar ouders ter waarde van zo'n 800.000 euro in West Sussex. Rachel Ward was doodmoe na een zwaar examen op de kunstschool. Ze ging rond 21.30u slapen. Enkele uren later schrok haar moeder Sue wakker van het geschreeuw van haar dochter. "Ik keek uit het raam en zag mijn dochter beneden liggen. Ik dacht meteen het ergste. We snelden naar beneden en probeerden haar wakker te maken, maar het was duidelijk dat ze niet helemaal bij bewustzijn was. In het ziekenhuis wezen tests niks fout aan. Ze begrepen er niks van. Ze moest wel een nachtje ter observatie blijven."

Eerste keer
"Het eigenaardige is dat ik nooit eerder slaapwandelde", zegt Rachel Ward. "Ik herinner me echt niks meer van het voorval. Ik kan me wel herinner dat ik het plots koud had en dat mijn ouders tegen me aan het praten waren. Mijn moeder zei me dat ik naar het ziekenhuis moest. Toen viel ik in een diepe slaap in de auto. Buiten een beetje hoofdpijn voel ik me nu perfect. Misschien is het dankzij mijn danslessen dat ik sterke benen en enkels hebb, die me bij deze val beschermd hebben."

www.hln.be
_

Je zal het maar treffen. Ik heb gisteren op tv nog een documentaire gevolgt op tv omtrent slaapwandelen, hieruit kan ik toch wel besluiten dat dit een probleem is dat fatale gevolgen kan hebben.
Op de documentaire was een man te zien die in zijn slaap heel agressief reageert, daarbij heeft hij enkele keren zijn vrouw toegetakeld en proberen te wurgen. Ik had echt nooit bij zo'n man gebleven, maar stel dat ze het daadwerkelijk niet in de hand hebben dan ziet de toekomst van slaapwandelaars er tragisch uit. Laatst is er nog een artikel geweest over een jongen van 12, die al slaapwandelend met de auto naar de luchthaven reed. Dat was goed afgelopen maar stel je voor wat voor schade dat had kunnen leveren. Maar de wetenschap bereid zich voor, er gebeuren steeds meer onderzoeken en er is ook medicatie beschikbaar
__________________
“Waar fundamentele ethische waarden in het geding zijn, moet de godsdienst voor de ethiek wijken.”
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:35.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.