actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 8th December 2015, 11:45
jeffrey.a*driaensen jeffrey.a*driaensen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Rijkevorsel
Posts: 20
Open VLD-voorzitter Gwendolyn Rutten wil een inschrijfplicht in school voor kleuters

"Als je kind niet vanaf de kleuterklas naar school gaat, heeft het meer kans om te blijven zitten of om de school niet af te maken", zegt Rutten in "De ochtend" op Radio 1. "Dat is wetenschappelijk onderzocht en bewezen."

Nu al bestaat er een inschrijfplicht vanaf vijf jaar in Vlaanderen. "Ik stel voor om de inschrijfplicht te verlagen naar drie jaar en dat te koppelen aan het kindergeld. Zo zorg je ervoor dat kinderen op de radar komen, dat ze gezien worden door de maatschappij en dat er een band komt met kind, gezin en moeder."

"Ik kader dat een beetje in de hervorming van het kindergeld", zegt Rutten, die er naar eigen zeggen een emancipatorisch element van wil maken. Ze heeft het over een basisbedrag, dat met een extra kan worden aangevuld als de moeder bijvoorbeeld taallessen of een opleidingstraject volgt. "Als je de moeders niet bereikt, verlies je een generatie", zegt ze nog.

Hoewel Rutten het niet met zoveel woorden zegt, lijkt haar voorstel ook gericht op integratie. Zelf heeft ze het liever over een "emancipatorisch element" in plaats van over een "sanctionerend element".


bron: http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/politiek/1.2517944

Eigen mening: Ik denk dat het geen goed idee is om het kindergeld af te nemen. Veel ouders hebben kindergeld nodig. Zo ga je nog meer armoede creëren en ik denk dat er al genoeg armoede is. Gwendolyn Rutten denkt zo kansen te creëren maar ik denk dat het niet echt kansen creëert dus Rutten zal er nog eens goed over moeten nadenken en misschien met een nieuw voorstel komen
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:59.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.