actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th March 2013, 12:05
M*xime Laurent M*xime Laurent is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Itegem
Posts: 104
Een derde van tatoeagesalons onhygiënisch

Een derde van tatoeagesalons onhygiënisch

FOD Volksgezondheid wil controles opdrijven
maandag 11 maart 2013, 10u38Bron: BelgaAuteur: rdc

Van de 138 gecontroleerde tatoeagesalons kregen er vijftig vorig jaar een waarschuwing wegens problemen met de hygiëne. Dat schrijven de kranten van de groep L'Avenir maandag. De waarschuwingen zijn louter preventief, maar volgens de FOD Volksgezondheid gaat het toch om een weinig geruststellende situatie.
Pijnpunten zijn vooral het materieel, en dan vooral de bewaring van naalden en inkten. Tatoeëerders nemen het ook niet zo nauw met de in acht te nemen steriliteitsperiode.

‘De hygiëneregels zijn bij de tatoeëerders nochtans gekend omdat ze ter zake een opleiding volgen', zegt Mehdi Ayout, coördinator van de inspecties. ‘Dat is niet geruststellend. Klanten moeten dus waakzaam blijven.'

De gezondheidsrisico's zijn niet miniem: aids, hepatitis, het rotavirus of huidinfecties bijvoorbeeld.

De waarschuwingen van de FOD Volksgezondheid zijn preventief. Enkele maanden later keren de controleurs terug naar de salons die in gebreke waren, en zijn ze dan nog niet in orde, dan riskeren ze een sluiting.

De FOD wil het aantal controles in tatoeage- en piercingsalons opdrijven.

Bron: http://www.standaard.be/artikel/det...130311_00499474

Commentaar: Als een derde van de tatoeagesalons onhygiënisch is verklaard, moet hier toch iets aan veranderen. De gevolgen kunnen enorm zwaar zijn als we het hebben over aids, hepatitis en andere infecties. Het is volgens mij niet verantwoord om een mens 'te behandelen' met het risico om ernstig ziek te worden. Men zou deze salons strenger moeten controleren op hygiëne en sancties opleggen voor wie niet in orde is met de wetgeving. Als dat niet voldoende helpt zou men meer mensen moeten inlichten en op de hoogte brengen van de mogelijke risico's. Ik vind het ongelooflijk dat dit cijfer zo hoog ligt. Zeker iets om meer aandacht aan te besteden!
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 11th March 2013, 12:36
Annelies.Roofthooft Annelies.Roofthooft is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Zoersel
Posts: 106
Dit vind ik toch wel een enorm verontrustend cijfer!
Wanneer tatoeagesalons niet hygiënisch zijn, wordt dit wel enorm gevaarlijk.
Voor je het weet, zit je met een ontsteking of erger!
Dat de tatoeartisten hier niet beter naar kijken, vind ik ook enorm raar.
Vanaf het moment dat er één klacht komt, gaat hun klantenaandeel enorm dalen wat natuurlijk ook nefast is voor hun zaak.
Ik hoop nu dat er strengere controles komen!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:00.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.