actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 19th November 2008, 22:25
bas van gorp bas van gorp is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2006
Locatie: grobbendonk
Posts: 167
CD&V blokkeert rookverbod om N-VA terug te pakken voor kartelbreuk.

Kamerlid Sarah Smeyers (N-VA) zegt dat haar wetsvoorstel voor een rookverbod in alle publieke ruimtes wordt tegengehouden door politieke spelletjes. CD&V blokkeert het voorstel om revanche te nemen voor de kartelbreuk, zegt Smeyers. CD&V spreekt tegen dat er een diepvriesoperatie aan de gang is.

Smeyers diende het voorstel begin dit jaar in, samen met Kamerlid Nathalie Muylle van toenmalige kartelpartner CD&V. "Maar sinds CD&V het kartel met N-VA opzegde, raakt het dossier niet meer vooruit. De partij wil niet langer meedoen met een wetsvoorstel dat de handtekening draagt van een parlementslid van N-VA", aldus Smeyers.

CD&V ontkent: er wordt een verbeterde versie van het voorstel ingediend, waarna de bespreking in commissie zal worden aangevraagd. CD&V wil de opmerkingen van de Raad van State verwerken en heeft verschillende bijkomende experts en beroepsorganisaties geraadpleegd. Er wordt ook nog een werkbezoek aan Nederland gepland, om het daar ingevoerde rookverbod ter plaatse te evalueren.


Opmerking:
Laat dat rookverbod in Nederland nu net op zoveel kritiek stuiten!
Wordt ongetwijfeld vervolgd!
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 21st November 2008, 14:40
jan van hoogten jan van hoogten is offline
jan
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Heist op den berg
Posts: 97
Op welke kritiek stuit dat rookverbod(ik veronderstel dat het gewoon algemeen verbod is daar?) daar dan?
Ik vind dat er dringend eens duidelijkheid moet zijn over het gegeven roken en voor mij is de zaak simpel. Er is nu een gedeeltelijk verbod, maak dat gewoon tot een algemeen verbod en het zal alles veel simpeler maken. Eén nadeel maar volgens mij: de economie! Hoe zit dat daar eigenlijk mee. Er wordt nooit gesproken over de economische aspecten van zulk rookverbod maar hoe zit dat daar eigenlijk mee?

Wat ik nog steeds niet snap is dat je in restaurants niet mag roken, maar in sommige chique tavernes toch mag roken aan de toog ondanks het feit dat er 1meter verder mensen rustig zitten te eten??? Wat is hier de logica van?

Ik hoop in ieder geval dat er snel een algemeen rookverbod komt, zo hoef ik niet elke keer een volle wasmand te hebben met stinkende kleren telkens ik eventjes op café heb gezeten!
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 21st November 2008, 18:55
kevin pluym kevin pluym is offline
kevin pluym
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Berlaar
Posts: 96
Ik weet het niet goed

Ik ga me hier niet uitspreken voor een algemeen rookverbod. Persoonlijk rook ik niet en ik ben ook van plan hier nooit aan te begingen, en het beste zou zijn dat iedereen stopte met roken. Natuurlijk we leven in een vrij land en iedereen weet ondertussen wel dat roken ongezond is (sommige willen het wel nog steeds niet geloven maar das een andere zaak natuurlijk) ik denk dan ook dat het aan één ieder persoonlijk is dit voor zichzelf te bepalen.

Wat nu het algemene rookverbod concreet betreft moest dit er komen ik zou er helemaal niet rouwig om zijn. Geen stinkende kleren en haar meer na het uitgaan frissere lucht op café en in fuifzalen. Ook voor het interieur van cafés en andere zou het een zegen zijn geen vergeelde plafonds meer en duffe gordijnen. Natuurlijk horeca uitbaters hebben een heilige schrik van het verbod, hun klanten moesten maar eens wegblijven. Persoonlijk denk ik dat deze angst over roepen is ik denk dat wanneer de overheid het strikte verbod overal strikt controleert en overtredingen sanctioneert zodat er geen concurrentie vervalsing ontstaat, het al bij al wel zal meevallen. Als eerste reactie zullen de rokers misschien wegblijven maar ik denk niet dat ze het wegblijven lang zouden volhouden.

Wat mij betreft mag het er dan ook komen maar persoonlijk ga ik er niet voor op de barricade staan ik voel me immers niet geroepen de rokers in hun rookvrijheid te gaan beperken. Daarvoor ben ik op dat vlak iets te tolerant.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:43.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.