actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 10th April 2016, 08:05
Nele.D*ms Nele.D*ms is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Geel
Posts: 78
Jihadexpert: ‘Ik geloof niet dat Abrini “man met het hoedje” is’

Jihadexpert Pieter Van Ostaeyen gelooft niet dat Mohamed Abrini de derde man is die aanwezig was bij de aanslagen in Brussels Airport. “Het is een buikgevoel, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat iemand die op die plaats staat binnen IS, de man met het hoedje zou zijn”, zegt hij aan persagentschap Belga.

‘IS kennende, en ik volg hen al jaren, klopt dit niet. De retoriek past niet in het geheel’, zegt Van Ostaeyen. ‘Ik kan me niet voorstellen dat iemand met zo’n hoge functie binnen IS ineens zal zeggen “Dit is er gebeurd” en zal vertellen dat hij zijn hoedje heeft doorverkocht. Dat geloof ik niet.’ De expert denkt dan ook dat het eerder om een cover-up gaat om de rest van het netwerk te beschermen.

Mohamed Abrini werd vrijdagmiddag gearresteerd op het Albertplein in Anderlecht. Nadat hij werd geconfronteerd met de resultaten van de verschillende onderzoeken, gaf hij zijn aanwezigheid bij de feiten hebben toe, zo meldde het parket zaterdagavond. Abrini zou de ‘man met het hoedje’ zijn, die werd gefilmd op bewakingsbeelden van de luchthaven van Zaventem kort voor zijn twee mededaders zich opbliezen. Hij liet in de vertrekhal zijn bagage achter, die achteraf de zwaarste lading explosieven bleek te bevatten, maar uiteindelijk pas ontplofte toen iedereen al geëvacueerd was. Abrini werd ook gezocht in het onderzoek naar de aanslagen van Parijs van 13 november.

Bron: De Standaard, 10 april 2016
Mening: Toen ik hoorde dat de man die ze hadden opgepakt, had toegegeven dat hij de man met het hoedje was, was ik ook een beetje sceptisch. Het is duidelijk dat de politie de identiteit van de man met het hoedje niet met zekerheid kan afleiden uit de gegevens (bv videobeelden zaventem) die ze momenteel hebben. Het lijkt mij dan ook zeker mogelijk dat deze man inderdaad bekent, om andere mensen te beschermen. Hoe dan ook: dit gaat zeker niet de laatste terrorist geweest zijn die in België, laat staan in heel de wereld, rondloopt. Het lijkt mij aan de andere kant ook wel logisch dat de politie dit serieus neemt en een bekentenis niet zomaar gaat aannemen, gewoon om een 'zondebok' te hebben en de mensen een veiliger gevoel te geven.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:42.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.