actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 22nd March 2016, 12:11
Ben.D*Busser Ben.D*Busser is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Herentals
Posts: 90
98 leerlingen Sint-Ritacollege ongedeerd na ontploffing luchthaven

98 leerlingen Sint-Ritacollege ongedeerd na ontploffing luchthaven, één lerares gewond
Een klas leerlingen van het Sint-Ritacollege in Kontich was aanwezig in de inkomhal van de luchthaven van Zaventem op het moment dat de explosies plaatsvonden. Alle leerlingen en begeleiders, op één na, zouden ongedeerd zijn gebleven.

Een klas leerlingen van het Sint-Ritacollege stond aan incheckbalie 3-4 toen een bom ontplofte aan balie 10. Begeleiders en 98 leerlingen van het Kontichse college stonden er klaar om op te stijgen richting Rome. De bijna honderd leerlingen zouden op de traditionele Romereis vertrekken.

Volgens een lerares, die bij de leerlingen stond, bleef iedereen ongedeerd, op een collega van haar na. De leerlingen en hun begeleiders wachten op een veilige plek in een hangar op het luchthaventerrein.

Op de school zelf is intussen een crisiscentrum geopend. Het secretariaat geeft ouders alle nodige informatie.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20160322_02196307
Eigen mening: Waarom? Hoe is het mogelijk dat mensen in staat zijn tot zulke acties. Persoonlijk zal ik nooit begrijpen waarom mensen zoiets gruwelijks zouden kunnen doen. Welk voordeel heb je erbij? Deze school zat middenin de terreur vanochtend. De dag die voor de meeste mensen begon als een begin van een mooie reis, draaide al snel naar een enorme hel. En niet enkel voor deze leerlingen begeleiders, en niet te vergeten de vrienden, families en kennissen van deze personen, maar ook voor alle anderen. Iedereen leeft in angst. Niemand weet waar en wanneer zulke daden plaats vinden en dat maakt iedereen bang. Het kan altijd en overal. En daarboven is het ergste van alles dat het compleet nutteloos is. Stel je voor dat je daar zelf op die plaats op dat tijdstip bent. Hier moet snel een einde aan komen!!!
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 22nd March 2016, 14:22
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 1,020
Ontploffing luchthaven

De reactie van Ben kan ik zeker begrijpen. Voor een weldenkend persoon is dit onmogelijk in te beelden, voor extremisten is dit de normaalste zaak van de wereld. Het is allemaal uit de hand aan het lopen en het zou mij niet verbazen als er deze week nog een aanslag zou gebeuren in Brussel. Ik ben wel heel blij dat de leerlingen uit het Sint-Ritacollege ongedeerd zijn. Langs de andere kant zal het wel even duren vooraleer de leerlingen deze schok verwerkt hebben.
Bij deze reactie wil ik ook mijn medeleven betuigen aan de mensen die gewond of omgekomen zijn bij deze aanslag en hun naasten. Deze mensen hebben dit niet verdient en ik hoop dat België nu eindelijk in actie komt om het terrorisme voor goed te stoppen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:21.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.