actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 8th October 2014, 10:07
Alides.H*fkens Alides.H*fkens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Geel
Posts: 3
Vrijdag start dialoog tussen studenten en regering in Hongkong

Vrijdag start dialoog tussen studenten en regering in Hongkong

De studenten die al sinds 28 september de straten van Hongkong bezetten voor meer democratie, zullen vrijdag een gesprek hebben met de overheid. Ondanks het groene licht van de leiders van het protestbeweging om de dialoog aan te gaan met de regering, bleven kleine groepen manifestanten dinsdag de straten in de financiële wijk in Hongkong bezetten.
Regering en studentenvertegenwoordigers waren het maandag in de vooravond akkoord geworden over een uitweg uit de tot nu toe grootste politieke crisis in de speciale administratieve regio van China.


Tijdens een verkennend gesprek dinsdag uitten de studenten nog veel kritiek op de regering. Zo werd de regering beschuldigd van 'een gebrek aan ernst' in verband met de politieke problemen in het land en wezen de studenten ook op de groeiende ontevredenheid bij de inwoners van Hongkong. Dat de studenten vrijdag toch in gesprek willen gaan met de regering, noemen de verantwoordelijken van de regering 'een stap in de goede richting'

Bron:
Nieuwsblad
7 oktober 2014

Eigen mening:
Ik vind dat het zeer goed is dat er vrijdag onderhandeld wordt tussen de regering en de protesterende studenten. Dit wil in mijn ogen al zeggen dat er progressie komt in de situatie in Hongkong. Ik hoop wel dat er echt geluisterd wordt naar de studenten en dat dit geen manier is van de leiders van Hongkong om de betogingen te doen stoppen zonder dan ook maar iets te veranderen. Ik hoop dan ook dat de democratie de bovenhand zal krijgen in China omdat ik vind dat iedereen het recht heeft om mee te kunnen beslissen over de samenleving waarin ze leven.

Laatst aangepast door Alides.H*fkens : 8th October 2014 om 12:39.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 8th October 2014, 11:34
D*de.Ooms D*de.Ooms is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Balen
Posts: 132
Vrijdag start dialoog tussen studenten en regering in Hongkong

Ik ben het helemaal eens met bovenstaande mening. Het is hoogtijd dat er schot in de zaak komt. En een dialoog tussen de studenten den regering is een goed begin.
Volgens mij is heel Hongkong hier tevreden mee.
Ook al is het heel bewonderingswaardig hoe de studenten opkomen voor democratie door hun protesten. Heel Hongkong en vooral onschuldige mensen werden hierdoor getroffen. Hun hele leven word tijdelijk overhoopgehaald. Zo geraakte kinderen niet meer op school, daalden de omzet van handelaars zwaar, enzovoort.
Dus ik snap heel goed dat dit voor de mensen van Hongkong heel frustreerde is.
Ik hoop dus samen met iedereen van Hongkong dat de regering bereid is een toegeving te doen,want democratie is een heel belangrijk recht. De studenten hebben groot gelijk hiervoor te vechten, maar de onschuldige bevolking heeft hier ook al lang genoeg onder geleden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:31.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.