actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 9th November 2012, 20:48
D*ies.Stessens D*ies.Stessens is offline
Registered User

Slachtoffer verkeersagressie met bosmaaier is been kwijt

SINT-NIKLAAS - De 35-jarige Tim d.B., die donderdagavond met een bosmaaier in het been van een autobestuurder sneed, is aangehouden door de onderzoeksrechter van Dendermonde. Hij riskeert tot 5 jaar gevangenisstraf. Het been van het 31-jarige slachtoffer moest geamputeerd worden.
De onderzoeksrechter van Dendermonde heeft Tim d.B. vrijdagmiddag aangehouden. Hij beval ook een psychiatrisch onderzoek van de verdachte.

Het parket van Dendermonde bevestigt dat Tim d.B. beschuldigd wordt van opzettelijke slagen en verwondingen met arbeidsongeschiktheid tot gevolg. Bovendien wordt hij verboden wapendracht ten laste gelegd. 'Een bosmaaier is uiteraard geen wapen, maar werd door de man wel op onrechtmatige manier gebruikt als wapen', aldus het parket.

De man werd donderdagavond gearresteerd en bracht een nacht in de cel door. Als hij schuldig wordt bevonden, kan hij volgens het parket veroordeeld worden tot vijf jaar gevangenisstraf.

Het 31-jarige slachtoffer ligt nog steeds in het ziekenhuis .De man verkeerde niet in levensgevaar, maar zijn been moest wel geamputeerd worden.

Discussie op snelweg

Op de E17 ontstond donderdag in de vooravond een discussie tussen een autobestuurder en de bestuurder van een bestelwagen. In de buurt van een rotonde aan de afrit Sint-Niklaas stapte de bestuurder van het personenvoertuig naar de bestuurder van de bestelwagen, om de discussie uit te klaren.

‘Die verbale discussie liep op een einde en de bestuurders zouden het bijleggen, toen plots de passagier van de bestelwagen een bosmaaier nam, die opstartte en in het been van de autobestuurder sneed’, aldus het parket.

Bron
Het Nieuwsblad - 09/11/2012

eigen mening
Het bovenstaande artikel lijkt voor sommigen eerder 'boecht' dan een maatschappelijk relevant artikel, maar voor mij is het wel degelijk dat laatste. Verkeersagressie is iets wat er altijd geweest is en nooit helemaal zal weggaan. Bij dit geval schrok ik mezelf toch wel het pleuris. Hoe komt de dader in zijn hoofd om iemand zijn been af te snijden omwille van een stomme ruzie in het verkeer? Is het met verkeersagressie dan zover gekomen in ons land of had de dader 'ze niet alle vijf op een rij'? Ik hoop alleszins dat laatste, dat dit een alleenstaand geval was.
Met citaat antwoorden
Oud 10th November 2012, 11:20
Charlotte Cooreman Charlotte Cooreman is offline
Registered User

Hoe kan je anderen zoiets aandoen? Dat vraag ik me af wanneer ik artikels als deze lees.
Ik begrijp echt niet dat sommige mensen zo ver kunnen gaan om hun gelijk te halen, want daar gaat het hier tenslotte om. Waar gaat het dan heen met je eergevoel?
Ik hoop dat het slachtoffer het verlies van zijn been snel een plaats kan geven en verder gaat met zijn leven. Al vrees ik wel dat dit niet de makkelijkste opdracht zal zijn.
Met citaat antwoorden
Oud 14th November 2012, 22:45
silke.wouters silke.wouters is offline
Registered User

Het is inderdaad moeilijk te vatten dat iemand dit kan doen. Ik vind dit eerder zinloos geweld dan verkeersagressie. Wat ik mij afvraag is of een maximumstraf van vijf jaar wel kan opwegen tegen de levenslange verminking en handicap waar het slachtoffer nu moet mee leren leven!
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:09.