actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 17th February 2016, 19:48
robin.s*eurs robin.s*eurs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Vorselaar
Posts: 82
Bomauto ontploft in Ankara: 18 doden en 45 gewonden

Bomauto ontploft in Ankara: 18 doden en 45 gewonden

Bij een ontploffing van een bomauto in de Turkse hoofdstad Ankara zijn vanavond minstens 18 doden en 45 gewonden gevallen. Dat heeft het Turkse ministerie van Binnenlandse Zaken bevestigd.

De explosie vond plaats in de regeringswijk Cankaya. Volgens een bron bij de politie ontplofte er een bomauto. Daarbij zijn 18 doden gevallen en raakten 45 mensen gewond. Het persbureau DHA meldt dat een 20-tal ziekenwagens naar de plaats van de ontploffing is gestuurd.

Volgens de Turkse veiligheidsdiensten wijzen de eerste vaststellingen in de richting van militanten van de PKK, maar andere bronnen verdenken Islamitische Staat van de aanslag.

Een voertuig, volgeladen met explosieven, ontplofte toen militaire bussen tijdens de avondspits langs het hoofdkwartier van het leger, het parlement en de overheidsgebouwen reden. Volgens de Britse zender ITV zouden een militaire slaapplaats en een militair voertuig getroffen zijn.

Volgens bewoner Pieter Verstraete gaat het om een symbolische plek. Hij woont op twee kilometer van de plaats van de explosie, in een residentiële wijk vlakbij het parlementsgebouw. "Het is een beveiligde plaats waar vooral soldaten wonen", reageerde hij op Radio 1. "De daders geven zo het signaal aan de overheid dat ze zomaar een ontploffing kunnen veroorzaken achter het parlement."

Bron : De Morgen
http://www.demorgen.be/buitenland/b...onden-bac2f9dd/

Mening

Ontploffingen en terreuraanslagen, we horen er elke dag over op tv of op sociale media. Ik vind het echter wel heel sterk dat men zomaar een bomauto in een grote hoofdstad kan plaatsen. Wat mij het meest verbaasde is dat dit in zo'n sterk bewaakte buurt gebeurd. De daders spelen als het ware met de overheid 'we kunnen doen wat en waar we willen'. Ik vind dit afschuwelijk. Wie wil 18 doden en 45 gewonden op zijn geweten hebben? Waarom doe je zoiets? Dit kan toch geen enkele God willen? Zulke dingen maken mijn gewoon sprakeloos. Je mag geloven in wie of wat je wil, maar laat iedereen zijn eigen gang gaan en doen waar hij/zij zich goed bij voelt. Ik zit nu voornamelijk te wachten op de ongenuanceerde Facebook posts en reacties. Dan worden de mensen die hier niets mee te maken hebben beschuldigd.

Laatst aangepast door robin.s*eurs : 17th February 2016 om 19:59.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:38.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.