actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th December 2015, 15:27
Rowdy.V*n den Bosch Rowdy.V*n den Bosch is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Vorselaar
Posts: 22
Dashcams in anonieme politiewagens moeten bellers achter stuur betrappen

Het aantal boetes voor gsm’en achter het stuur stijgt. Minister Jan Jambon denkt nu aan nog meer gerichte acties, een controle van de gsm bij elk ongeval en dashcams in anonieme politiewagens.
De Belgische chauffeur blijft hardleers in het al rijdend gebruik maken van zijn gsm. In 2014 schreef de politie 121.324 boetes uit voor gsm’en achter het stuur. Dat blijkt uit cijfers die CD&V-Kamerlid Jef Van den Bergh opvroeg bij minister van Binnenlandse Zaken Jan Jambon (N-VA). “Dat is een stijging van 2683 boetes tegenover 2013“, zegt Jef Van den Bergh in Gazet van Antwerpen. “Nog meer sensibilisering en controles dringen zich op.”

Minister Jambon denkt aan de controle van de gsm van de bestuurder bij elk ongeval. Het installeren van dashcams in alle anonieme voertuigen van de politie moet elke betwisting onmogelijk maken, en de bestuurders via de beelden wijzen op hun rijgedrag tijdens het gsm’en.

Automobilisten (71.275) blijven de grootste groep overtreders, gevolgd door bestuurders van lichte vrachtwagens (26.284) en vrachtwagens (6678).

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20151214_02020289

Eigen mening: Ik vind het een goed initiatief want met de gsm bezig zijn achter het stuur is niet veilig. Door deze actie gaan er hopelijk minder mensen met de gsm rijden want het is niet veilig en je hebt nu meer kans op een boete. Je kan beter zorgen dat je handvrij kan bellen maar dat vind ik ook wel niet zo'n goed idee. Als je aan het bellen bent ben je met je gedachten op twee plaatsen en dat is niet goed. Moest er plots een verandering zijn in het verkeer waardoor je niet tijdig kan reageren is het jammer dat je door zo iets klein een ongeluk hebt.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 14th December 2015, 16:25
IlonaC*abbe IlonaC*abbe is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Tremelo
Posts: 122
Dashcams in anonieme politiewagens moeten bellers achter stuur betrappen

Ik vind dit een heel goed initiatief. Met je GSM bezig zijn tijdens het rijden is levensgevaarlijk. Het leidt je af van de weg. Trouwens zijn er 1000den handsfree mogelijkheden te koop als alternatief. Ik begrijp dan ook niet dan mensen vandaag de dag nog altijd rechtstreeks bellen of SMS'en tijdens het rijden. Uit Amerikaans onderzoek blijkt dat bellen achter het stuur gevaarlijker is als alcohol. Hier zijn de mensen zich niet van bewust. Ik vind dat er via de overheid meer preventiecampagnes moeten worden opgericht. De maatregel die minister Jambon voorstelt, had al veel eerder genomen moeten worden . Ik ben er zeker van dat dit al veel ongelukken vermeden zou hebben.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:02.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.